MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 07:33

Iemand bij deze wagen geweest?

Dit is de plek waar over van alles en nog wat gepraat kan worden.

Iemand bij deze wagen geweest?

Berichtdoor Pietje » 27 sep 2010, 17:22

http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/37 ... -ruil.html

Zit er erg netjes uit op de foto. Zelfs bekleding lijkt heel. Ervaring leert dat foto's niet alles zeggen.
(Voorruit moet vervangen worden, is bekend)
De eigenaar heeft deze week 2 bezichtigingen deze week.
Mocht dat op niets uitlopen kan ik m voor een interessante prijs overnemen 'omdat ik een liefhebber ben'.

Originele NL-er en 4 jaar in bezit huidige eigenaar. KM stand is netjes. een S (carburateur) en geen SE (injectie), dus makkelijk LPG inbouw eventueel.
een SE heeft 185PK, hoeveel heeft een S?

Zou leuk zijn als er iemand van hier toevallig naast de wagen heeft gestaan en me kan zeggen wat er wel/niet mis is aan de auto.

Ik hoor graag van iemand, met dank

<br><br>Post edited by: Pietje, at: 2010/09/27 17:24

Pietje

Re:Iemand bij deze wagen geweest?

Berichtdoor Roel280€ » 27 sep 2010, 18:22

Ben er niet geweest, Pietje. Auto ziet er qua prijs / kwaliteit goed uit. Wielkast linksachter lijkt wat van plamuur te genieten, maar voor dit geld mag je ook niet het mooiste verwachten. Succes met bezichtigen!
Roel280€

Berichtdoor jan280CE » 27 sep 2010, 19:25

Hallo Piet,

De 280S in een W116 heeft 160 PK bij een eigen gewicht van 1660 KG. Dat is voor een dergelijk zware wagen best te doen, maar de motor moet wel de nodige arbeid verrichten wat het verbruik zeer zeker zal beinvloeden.
Let in elk geval op lekkage bij deze auto's. Naast het visueel waarneembare zoals wielkuipranden e.d. zijn de binnenspatborden erg roestgevoelig, met name rond het zekeringenkastje. Dat is een erg arbeidsintensieve klus en daarnaast is immitatieplaatwerk haast niet meer verkrijgbaar en ben je aangewezen op orgineel plaatwerk wat zeker niet goedkoop is.

Verder een mooie auto zo te zien.

Groet,
Jan
jan280CE

Berichtdoor 250petrolgrun » 27 sep 2010, 20:11

Beste Pietje,

Als je gaat kijken kan je pas vergelijken!

Gaat iemand anders kijken, heeft deze mischien een andere mening dan jij is wel/niet kritischer.
En zo als Roel zegt voor het bedrag mag je niet veel verwachten.
Hoe oud zijn de foto's?
En je hebt het weer over LPG maar uit je eigen ervaring met je W123 280CE werd je daar niet vrolijker van toch?

Je zult toch zelf moeten investeren in tijd en een aankoop keuring is mijn mening.
Wil je dan een aantal dingen uitsluiten laat ook de compressie meten en het vriespunt van de koelvloeistof, het laad niveau van de dynamo gelijk controleren bij de aankoop keuring.

Misschien is dit de jouwe!

Groet, Arno
250petrolgrun

Berichtdoor Pietje » 27 sep 2010, 20:46

Bedankt Jan ik ken de plekken :)

En Arno, die tijd enz. weet ik natuurlijk ook. Echter als toevallig iemand de wagen heeft gezien en al aangeeft dat het niks is, ga ik er niet eens heen.

Natuurlijk weet ik dat de prijs niet hoog is en ik niet teveel moet verwachten. Soms echter zijn er daadwerkelijk koopjes. Kijk maar eens naar de Wagen van Gijs Nyst. Zijn 250 kocht-ie voor ik meen 1650 eurootjes en was een zeeeer nette wagen. Hij rijdt er nog steeds in rond, nu al zo'n jaar of 5.
Jammer genoeg heeft-ie wat pech gehad ermee vorig jaar door tegen een everzwijn op te rijden. De schade was groot en heeft hij niet netjes in orde laten maken.
Pietje

Keer terug naar Van alles en nog wat....