Gisteren in het kader van 'algeheel onderhoud', de differentieel-olie vervangen.
Klinkt makkelijker dan het was; wat wil het geval; de aftapmoer wilde niet meer los,......
Wat tikjes met een hamer gegeven, de inbussleutel verlengt voor meer kracht; het wilde allemaal niet lukken, zonder de inbus te verkrachten.
Maargoed, de bovenste inbus was eruit, dus ik kon de olie er ook uitzuigen.
Zoals dat gaat had ik bij de automaterialen-zaak notabene een dag daarvoor een vloeistof-pompje in de hand gehad en laten liggen; want 'wanneer heb je zoiets nou nodig' ;,.....ja nu dus,.....
Geen geduld, en het was zaterdagavond, winkels dicht, dan maar proberen van een fietspompje een vloeistof pomp te maken, vroeger veel 'the A-team' gekeken, wat overigens voor geen meter lukte.
Oke,.. dan maar zonder pompje, via een slangetje gehangen in de bovenste opening van het differentieel de olie laten wegdruppen door gebruik te maken van de zwaartekracht; maarja dat duurt lang,....erg lang,...maar het gaat wel!
Vervolgens zaten mijn handen natuurlijk onder de stinkende olie. Daarna op de nieuwe verpakking gelezen waarop gemeld stond dat deze olie kankerverwekkend zou zijn bij langdurig huidcontact,.....FIJN,....! Gevolg; 15 minuten mijn handen gewassen om dat stinkspul, die SAE 90, weg te krijgen.
Motto; ik kan mezelf zo lekker bezighouden en; volgende keer bij de automaterialen-zaak meteen zo'n pompje aanschaffen!