[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Eindelijk kan ik me aanmelden : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 06:42

Eindelijk kan ik me aanmelden

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

Eindelijk kan ik me aanmelden

Berichtdoor Lulu83 » 28 sep 2010, 21:12

Hallo allemaal,

Ik ben Erik en trotse bestuurder van een W123 300 turbodiesel uit 83. Ik kocht hem al in april, maar had wat pech met de gereviseerde automaatbak (scheur in bak van bout naar bout). Hulde voor Peter Achten, die alles kostenloos herstelt heeft. Daarna ermee naar Portugal gereden (vertrouwen gekregen door alle verhalen op dit forum :-) voor vakantie. Een werkvakantie, want aldaar heeft een neef (plaatwerker) de roestpuntjes rondom aangepakt, en bijgespoten. Mooi resultaat nu! Geweldig avontuur om met mijn gezin met 2 kids op de achterbank en 70liter wijn (huhuh) door de pyrineeen te cruisen. Gelijk heeft de wagen ons vertrouwen gewonnen hiermee en de harten gestolen. Een maat van me heeft een oude saab, bijgenaamd Pipi (tja). Een klein ronkend wagentje met skandinavische achtergrond. Goeie nickname vonden wij, maar onze Benz is meer een forse dame, met ietwat schimmige achtergrond in Frankrijk (is geimporteert). Vandaar onze troetelnaam Lulu. Loom, chique en een echte beauty, maar kan ook vlammen (kickback en turbo :-)
We lenen de wagen hopelijk van een toekomstige bestuurder, die hem van ons gaat overnemen als we oud en grijs zijn (nu 36jaar ik). Tot die tijd gaan we er goed voor zorgen. Hopelijk staan we elkaar met raad en daad bij, in toekomstige "projektjes" rondom de Mercedes.

Lulu83

Re:Eindelijk kan ik me aanmelden

Berichtdoor Citrobenz » 28 sep 2010, 21:36

Hallo Erik,

Welkom op dit forum, waar we inderdaad elkaar met raad en daad terzijde staan.
Veel veilige kilometers nog gewenst met je mooie auto

Ik zou zeggen, kom hem zondag showen tijdens de rit vanuit Giethoorn
Dan kun je gelijk kennis maken met diverse mensen van dit forum met hun trots
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor adriaan300tdt » 29 sep 2010, 10:38

Hallo Erik,

Inderdaad een erg mooie auto, prachtige kleur ook, maar dat is persoonlijk. Kun je wat meer vertellen over de auto, welke opties zitten erop bijvoorbeeld? Airco misschien, omdat er geen schuifdak in zit namelijk, zie je niet veel bij auto's uit Frankrijk. (Niet erg, geen roest ook).

Gelijk een vraagje; wat verbruikt de jouwe ongeveer, na zo'n lange tocht geeft dat wel een goed beeld denk ik. Ik denk namelijk dat de mijne wat te zuinig is afgesteld (amerikaanse TDT), ik rij er nog maar net mee en haal 1:11 - 1:12.

Groeten,
Adriaan
adriaan300tdt

Berichtdoor Lulu83 » 30 sep 2010, 16:45

Hoi, ik kan zondag as niet. Jammer had me erg leuk geleken.

Mn kilometerteller is niet accuraat(?), dus is verbruik lastig in te schatten. 1 op 10 lijkt me in de richting komen. Teller geeft 80km pu aan als je werkelijk 100km pu rijdt.
De uitvoering is simpel. Geen airco of cruise oid. Kan dus ook niet stuk :-)
Interieur is erg mooi nog. buitenkant redelijk. Alle rubbers zijn wel erg droog en plaatwerk niet overal meer strak (momenteel wel grotendeels roestvrij). Hoe harder je poetst hoe meer deukjes opvallen.
Ik heb 4 14 inch fuchs kroonkurkvelgen erbij gekocht. Om winterbanden op te zetten. Iemand suggesties?

Motorisch is 1 verstuiver stuk (pis-verstuiver). Dus schommelt de motor hevig bij laag toerental.
Moet aangepakt en ook de kleppen een keer nieuw stellen.

Loopt ie weer als een 300TDT klokje.

groet, Erik
Lulu83

Keer terug naar Even voorstellen