[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Pijltjes op instrumentenpaneel blijven branden??? : Interieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 23:21

Pijltjes op instrumentenpaneel blijven branden???

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Pijltjes op instrumentenpaneel blijven branden???

Berichtdoor wimada » 19 sep 2009, 07:22

Hallo allemaal

Als ik 's-avonds mijn licht aanzet blijft de instrumenten verlichting uit en de pijltjes
in mijn dashboard gaan branden???.
Heb alle lampjes al vervangen in dashboard voor de juiste waarden, en de massa onder het dashboard
alles los gehad en opgeschuurd.
De contacten achter op dashboard<instrumentenpaneel>lichtjes met kopervet ingesmeerd en alle zekeringen
onder motorkap vervangen,heb ook alle clignateurs met kopervet behandeld heb ook de dimmer
eraf gehaald en even doorverbonden,de rest van de lampen in de console en automaatpook brand
allemaal prima .Heb het kopervet met een heel dun penseeltje aangebracht dus onderling geen verbindingen
of knoeipartij.

wie weet wat ik eventueel vergeten ben??? Of zou er in de teller misschien een elco of condensator o.i.d .
stuk zijn ?,zie geen zwart blakering in teller .

Alle raad is welkom !

gr Wim
wimada

Re:Pijltjes op instrumentenpaneel blijven branden?

Berichtdoor JaapW114 » 19 sep 2009, 07:57

Hallo Wim,

Hoewel koper een geweldige geleider is weet ik niet of het ook geschikt is voor elektrische verbindingen. Hiervoor gebruik ik altijd een spuitbus kontaktspray.
Ik denk zelfs dat je met kopervet op die plaats meer fout dan goed doet. Maar misschien is er iemand die het zeker weet?

groet,

Jaap
JaapW114

Berichtdoor wimada » 20 sep 2009, 09:21

Hey Jaap

Ik heb voor kopervet gekozen omdat de contacten dicht op elkaar zitten en bang ben als ik
contactspray gebruik dat het doorloopt en misschien onderling een soort vonk overslaat.
<mijn idee>
Alles werkt pefect op het boven omschreven euvel na.
Ga vandaag eens proberen om de lampjes op het instrumentenpaneel eruit te halen
bedoel die van de groene pijltjes en dan eens kijken wat er dan gebeurt .
<ze zullen in ieder geval niet meer branden> maar ben benieuwd of dan de grotere
3 watt weer aangaan.

gr Wim
wimada

Berichtdoor Hans230CE » 21 sep 2009, 10:16

Ik denk dat kopervet niet te gebruiken is op electrische verbindingen. Contactspray en ik zou toch eens al je verbindingen nazien.
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:Pijltjes op instrumentenpaneel blijven branden???

Berichtdoor ??? » 21 sep 2009, 10:33

Wim waar je de lampjes zitten moet een afscheidings schijfje zitten.
Ook zit er iets ( weet niet hoe dat heet ) dat het licht van de lampjes naar je tellers straalt.
Je lampjes zitten hoger als je teller is een soort licht sluis.
Zal ff zoeken naar een afbeelding van wat ik bedoel.
???

Berichtdoor Bogent » 21 sep 2009, 11:53

Wat betreft de pijltjes neem ik aan dat je de controle lampjes van de richting aanwijzer bedoelt.
Als je inderdaad de clignoteur behandeld hebt met kopervet vind ik dat niet zo vreemd.
Die zou ik dan maar heel goed schoonmaken want dat zou dan heel goed de oorzaak kunnen zijn.
Contactspray zal echt geen sluiting veroorzaken de vloeistof is niet geleidend dus dat kan totaal geen kwaad. Relais contacten schuur ik altijd op door een stukje kranten, of tekenpapier tussen de licht aangedrukte contacten heen en weer te bewegen. Dat papier is ruw genoeg om de contacten schoon te krijgen. Als de contacten erg vervuild zijn kan je het papier met contactspray bevochtigen om het vuil extra op te lossen.
Bogent

Berichtdoor wimada » 21 sep 2009, 22:08

Oke jongens ga het nazien
maar de kleine insteek lampjes
van de controle pijltjes branden continue
en de grote insteeklampen voor de dashboard
verlichting branden niet.
en de afscherming in de teller die ken ik
en die zitten keurig op de plaats.

gr Wim
wimada

Keer terug naar Interieur