MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 01:32

mb importeren uit usa.

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

mb importeren uit usa.

Berichtdoor Kay » 29 sep 2010, 20:52

hallo vrinden,

iemand tips/ ervaringen met het kopen van een W123 uit usa?
heb er eentje op het oog, maar heb dit zelf nog niet eerder gedaan.

wat voor extra kosten kun je verwachten?

transport
belastingen?
etc?

ben benieuwd naar jullie verhalen!

mvg kay
Kay

Re:mb importeren uit usa.

Berichtdoor David » 29 sep 2010, 20:59

Hoi Kay,

Adriaan300tdt is een kenner op dit gebied, zie topic:

http://w123club.nl/component/option,com ... 0/catid,8/)

Hij heeft er inmiddels (zeker) twee ingevoerd. Misschien dat hij vanzelf op je oproep reageert, anders kun je hem natuurlijk een privé-berich sturen.

Succes!!

Groeten David.
David

Berichtdoor Gottlieb u. Karl » 29 sep 2010, 22:55

Hallo Kay,

Ik heb een recente offerte voor een W123 die voor 3500 USD. te koop staat. Ingevoerd en wel, dus alles betaald, staat hij hier in Nederland voor zo'n 7000 E.
Belangrijkste posten: Vervoer naar de zeehaven in USA: 595 USD.
Zeevracht: 1295 USD,
Haven en douane: 625 Euro
Indien de auto nog geen 30 jaar oud is komen er 10% invoerrechten over de aankoopprijs bij.
De BTW wordt berekend over de aankoopprijs, de transportkosten en de invoerrechten.
Dan komen er nog wat kosten overheen voor keuring, aanpassen verlichting e.d.

Groet, Erik

Ps. als je wil, kan ik je de offerte doormailen. Stuur dan even een PB met je mailadres.
Gottlieb u. Karl

Berichtdoor Trifonius » 04 okt 2010, 20:05

Ik heb een geïmporteerde W123 300CD. Gekocht bij een semi professionele importeur uit Rotterdam. Deze heeft overigens nog een knappe 300CD turbodiesel staan voor +- 7500.

Waar je rekening mee moet houden:

Amerikaanse W123 's zijn superdeluxe, full options. Dit is voor veel mensen reden om ze niet te kopen omdat deze opties vaak stuk zijn. Het gaat hierbij om:

- climatcontrol : bijna altijd in de war / slecht werkend. Airco is vaak stuk en lastig te repareren, bovendien met een gas dat inmiddels niet meer legaal is.
- Cruisecontrol werkt vaak niet of slecht. Dit komt door veroudering van de "controleunit" , zo'n aluminium kastje met een printplaat erin. Die kan je voor 100 euro laten fixen, maar toch. Bedieningspookje maakt soms ook slecht contact.

Amerikaanse W123 's worden verkocht als roestvrij, want altijd droog. Let toch altijd goed op! Niet heel Amerika staat droog, en auto's worden nog wel eens naar een droge staat gereden voor de export. Kijk goed onder ook de rubbers van de deuren en andere verdachte plekken.

Amerikanen schijnen vaak kilometerstanden terug te draaien, maar dat is misschien een vooroordeel. Sowieso zien veel Amerikanen de W123 gewoon als een ouwe bak. Vaak hebben ze de laatste 10/15 jaar weinig liefde en onderhoud gekend.

Controleer de centrale deurvergrendeling en stoelvergrendeling. Is vaak lek. Controleer of de vacuum tankafsluiting het nog doet. Als deze lek is, is deze niet meer te bestellen bij de dealer, zo heb ik ervaren.

Door de zon zijn vooral benzen met een lichte lak vaak nogal verweerd/ gecraqueleerd.

En last, but not least! Houdt er rekening mee dat alle rubbers van deze auto zijn uitgedroogd! Ik heb alle rubber van de deuren, en alle ruiten vervangen omdatdeze droog en hard waren geworden. Hierdoor grote kans op roestvorming, lekkage en windgeruis. Vervangen van deze rubbers kost gemakkelijk 1000 tot 1500 euro in totaal.

Succes!
Trifonius

Berichtdoor Kay » 05 okt 2010, 19:08

hee mannen,

bedankt voor de info. zal het laten weten wanneer ik er een heb geimporteerd.
ik ben trouwens nog wel benieuwd naar andere die zelf iets hebben geregeld met vervoer en dergelijke.

mvg Kay
Kay

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto