Zo vandaag eens een uurtje rond ge crossed op een bijna verlaten industrie terrein.
hier volgende de test gegevens:
Slang losgekoppeld van rembekrachtiger:
Remmen gaat erg zwaar. (zoals verwacht) maar het probleem bestaat nog steeds dus het vacuum heeft er niet mee te maken.
Ik weet nu wel precies wat je moet doen om het probleem te laten optreden.
Rem flink indrukken
daarna de remdruk sterk verminderen en weer indrukken
nu voel je dat het pedaal weer een stuk verder zakt als eerst
dit kun je een paar keer doen maar uiteindelijk zakt het pedaal niet verder meer.
Met de bekrachtiger aangesloten merk je het erger dan zonder maar dat lijkt me logisch.
Overigens flink wat noodstops gemaakt en merk dat linksvoor eerder blokkeerd dan rechtsvoor.
Dat lijkt me niets met het probleem te maken te hebben maar wellicht wel met de verschillende klauwen.
Helaas ben ik wel iets wijzer maar weet nog steeds niet wat er aan de hand is.
1> Hoofdrem cylinder
2> Kromme schijven? (lijkt me niet want soms gebeurd het ook als ie stilstaat)
3> Verstopte slangen
4> Iets met de klauwen
Zelf neig ik naar optie 1.. maar zou wel ruk zijn als ik die vervang en het probleem is er nog.
Alles vervangen word dure grap ben ik bang.
Roept u maar
was net even bij Brezan Alkmaar
Maar de prijzen (inc btw, inclusief clubkorting ) daar zijn als volgt:
Remklauw ate 125 (inruil oude klauwen niet mogelijk!!!)
Hoofdrem cylinder 135
Remslang 18 euro
Post edited by: rudiman, at: 2009/09/25 13:11<br><br>Post edited by: rudiman, at: 2009/09/25 13:38