[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Telkens krapper wordende uitlaatkleppen om617a : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 16:07

Telkens krapper wordende uitlaatkleppen om617a

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Telkens krapper wordende uitlaatkleppen om617a

Berichtdoor Karaca10 » 05 okt 2010, 21:52

hoi

ik heb al een 4 tal keer mn kleppen gesteld van de turbodiesel maar telkens word de 0.35mm die ik stel op de uitlaatklep gewoonweg krapper, ik mat ze net nog op en hij was amper 0.25mm.

dit kleppenstellen is over lange tussenpozen gebeurd van circa half jaar tot een jaar en waarbij de auto niet veel bereden werdt, enkele honderden km's

vraag, waarom verloopt deze? (koprevisie nodig)

is dit ook de oorzaak van het gekletter wat ik hoor bij het stevig optrekken, alsof mn uitlaatspruitstuk lek is. (die heb ik al vervangen)

bedankt alvast.

Karaca
Karaca10
 


Re:Telkens krapper wordende uitlaatkleppen om617a

Berichtdoor JantjeV8 » 06 okt 2010, 12:44

De meet-verschillen kunnen voortkomen uit het meten bij een warme of koude motor?

Ik denk eerlijk gezegd, zeker omdat je het over geklettergeluid hebt, dat er koolaanslag op je kleppen zit. Tijdens het stellen verdraai je je klep en komt deze dus niet exact terug in z'n zitting daar waar hij zich de laatste jaren juist goed genesteld heeft.

Normaal gesproken moet de klep kunnen rond draaien. Na zoveel jaar/kilometers kan het voorkomen dat hij dat dus niet meer doet. Je schrijft ook dat er niet veel mee gereden wordt, de motor bakt zichzelf dan ook niet schoon.

Klettergeluiden tijdens optrekken kunnen lijken op een los zittend onderdeel, een lekkende uitlaatspruitstuk, of een slechte verbranding in 1 of meerdere cilinders. Een koude dieselmotor 'mag' nagelen, een warme niet. Misschien eens je compressie meten, Verstuivers testen, motor goed warm rijden etc etc. Niet gelijk wanhopen.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Telkens krapper wordende uitlaatkleppen om617a

Berichtdoor Karaca10 » 06 okt 2010, 20:39

Jan

ik heb al eens compressie gemeten en die was 25 bar alle cilinders.

Ik verdenk ook het verdraaien van de kleppen. Die zal ik eens verdaaien nadat ik lucht op de cilinder gezet heb dan kan ik misschien bepalen wanneer ze het minste lucht doorlaten.

De kleppen zijn elke keer gesteld bij koude motor.

De verstuivers en gloeibougies zal ik erna testen.
Karaca10
 


Re:Telkens krapper wordende uitlaatkleppen om617a

Berichtdoor Karaca10 » 19 okt 2010, 13:54

de klepspeling heb ik allemaal nog eens nagemeten maar hier zie ik geen afwijkingen in, die waren achteraf toch goed.

nu maar eens lucht op de cilinders zetten
Karaca10
 


Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten

cron