[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
EPC en WIS/ASRA : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 15:59

EPC en WIS/ASRA

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

EPC en WIS/ASRA

Berichtdoor Ronald300D » 25 sep 2009, 01:27

Na lang zoeken en klooien heb ik nu een werkend EPC-net systeem op de computer staan met een licentie tot 2020.
Het hele programma is nogal groot (20 Gb) en draait niet op Vista.
Dus heb op mijn Vista-machine een virtuele PC aangemaakt en XP geinstalleerd.
Nu even goed uitzoeken hoe het allemaal werkt want er staan ALLE Mercedessen op, dus naast alle personenwagens ook bussen en vrachtwagens ;-0
Als iemand tips voor mij heeft, hoor ik dat graag en als iemand interesse heeft laat maar weten.

Ronald300D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:EPC en WIS/ASRA

Berichtdoor Gerry » 25 sep 2009, 07:40

Ik heb al menig avondje geinvesteerd om de CD aan de gang te krijgen. Heb zelfs bij een oude PC met XP nog een nieuw beeldscherm gekocht. Maar gaat me niet lukken. De CD ligt nu op het randje van de prullebak.
Groetjes Gerry
Gerry

Berichtdoor SgtPeppers » 25 sep 2009, 10:18

Ik heb een echt betaald abonnement op de officiële onderdelencatalogus van MB, is niet zo duur en erg handig: je kunt in je eigen tijd precies uitzoeken welk onderdeel je nodig hebt en bij de dealer geef je gewoon de nummers door.

Maar heb ook een soort versie van EPC, maar dan ouder. Daar staat gek genoeg de W123 niet in maar pas vanaf de W124, werkt verder wel erg goed. Ik draai het op de Mac onder Parallels, een virtuele PC met Windows erop.

Maar in welke taal is die EPC van jou, Engels? En is het een beetje duidelijk allemaal?
SgtPeppers
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor Ronald300D » 25 sep 2009, 12:30

De taal van de EPC in in te stellen.
Het programma is nederlands maar de onderdelen(groepen) in het Duits.
Op mijn EPC staan wel alle W123 onderdelen.
Ronald300D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1968
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto