[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Hoe motorkap problemen oplossen? : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 18:48

Hoe motorkap problemen oplossen?

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Hoe motorkap problemen oplossen?

Berichtdoor Herobert » 29 sep 2009, 14:21

Bij mijn net aangeschafte 200T van '83 heb ik het volgende probleem: ik kan de motorkap alleen open houden d.m.v. een bezemsteel !<br><br>Post edited by: Herobert, at: 2009/10/01 08:38
Herobert
 


Re:Hoe motorkap problemen oplossen?

Berichtdoor Semrick » 29 sep 2009, 14:25

Zitten er wel veren in de scharnierbak?
Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Hoe motorkap problemen oplossen?

Berichtdoor Herobert » 29 sep 2009, 14:35

het ziet er dus zo uit als ik aan de motor moet werken, de veren heb ik er uit moeten halen Eric.

Herobert
 


Re:Hoe motorkap problemen oplossen?

Berichtdoor Herobert » 29 sep 2009, 14:39

de bestuurderskant veerbevestiging aan het brandschot is afgebroken door roest, is moeilijk te fotograferen maar hoop dat het duidelijk is, dit ging gepaard met een enorme knal onder de motorkap en is zelfs nu een bultje onstaan in de kap.....

Post edited by: Herobert, at: 2009/09/29 14:39<br><br>Post edited by: Herobert, at: 2009/09/29 14:40

Herobert
 


Re:Hoe motorkap problemen oplossen?

Berichtdoor Herobert » 29 sep 2009, 14:42

zo ziet het er normaal uit( foto geleend van Semrick)

Herobert
 


Re:Hoe motorkap problemen oplossen?

Berichtdoor Herobert » 29 sep 2009, 14:45

aan de bijrijderskant ziet de situatie er zo uit, de plaat in het binnenspatbord waar de scharnier pin indraait is losgekomen en draait al tijden in het wild rond want het gat is kompleet uitgelubberd.

Herobert
 


Re:Hoe motorkap problemen oplossen?

Berichtdoor Herobert » 29 sep 2009, 14:47

aan de binnenkant ziet dat er zo uit

Herobert
 


Re:Hoe motorkap problemen oplossen?

Berichtdoor Herobert » 29 sep 2009, 14:50

Heb getracht een veer erin te laten zitten maar de hele kap werd scheef getrokken, dus heb ze allebij moeten verwijderen.
Is dit een bekend probleem?
Het lijkt erop dat de scharnier punten en veer bevestigingspunten nooit een druppel olie o.i.d. hebben gehad!

Iemand een suggestie hoe dit het beste op te lossen is, lassen van de twee punten lijkt mij de enige oplossing..................

De kap vertikaal zetten lukt me trouwens ook niet of moet dat altijd met 2 man?<br><br>Post edited by: Herobert, at: 2009/09/29 14:54
Herobert
 


Re:Hoe motorkap problemen oplossen?

Berichtdoor JantjeV8 » 29 sep 2009, 15:16

Vertikaal zetten gaat prima in je 1-tje... Heb je dat palletje in de scharnier-schaar wel ingedrukt??

Zonder die veren wordt het echter niks vrees ik.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Hoe motorkap problemen oplossen?

Berichtdoor Semrick » 29 sep 2009, 16:03

Enige optie hier is lassen zoals je zelf al aangeeft.
Een W123 is op die plaats wel vaker slecht.
De witte 240D die ik heb opgeknapt (en waar je de foto van hebt geleend) had er zoals je op de foto hieronder kunt zien ook last van.
Bij mij was de veerbevestiging zelf echter nog wel hard.
Ik wil je niet ontmoedigen maar ik ben bang dat als je bij jou auto enigszins gaat krabben dat het er ook ongeveer zo uit gaat zien.

Enige optie hier is lassen zoals je zelf al aangeeft.
Zowel de veerbevestiging zul je moeten lassen als de omgeving waar het scharnier bevestigd zit.

Mocht de auto op die plek rot zijn dan heb je waarschijnlijk ook water in het interieur. Kijk eens onder de matten. Het hoeft niet altijd zichtbaar te zijn want het kan ook tussen de bodemplaat en de bitumen dreunplaat lopen.

<br><br>Post edited by: Semrick, at: 2009/09/29 16:12

Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Hoe motorkap problemen oplossen?

Berichtdoor Semrick » 29 sep 2009, 16:14

Hier zie je dat ook bij de witte 240D destijds de omgeving van de scharnierbevestiging redelijk rot was. Je kunt het hier goed zien omdat een gedeelte van het binnenscherm ook is weggeslepen om er goed bij te kunnen.

Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Hoe motorkap problemen oplossen?

Berichtdoor Toontje » 29 sep 2009, 18:42

ja dat zijn de minder leuke dingetjes van roest doen der werk ook op moeilijke plaatsen
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Avatar gebruiker
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 10292
Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
Woonplaats: kisharsagy Hongarije
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Hoe motorkap problemen oplossen?

Berichtdoor Herobert » 29 sep 2009, 20:30

Nog een vraagje aan de kenners; ik wil het gebied waar de veerbevestiging zit beter onderzoeken op roest, zonder het hele spatbord te hoeven verwijderen(wat trouwens ook niet veel helpt).

In tegenstelling tot wat de onderdelen catalogus laat zien, zit er bij mij een geklonken verbinding tussen de beide scharnieren, dus ik kan ze niet makkelijk scheiden.
Is het mogelijk aan beide zijden de voorste scharnieren los te halen door de klip te verwijderen van de pen, de pen vervolgens uit het plaatje te trekken en dan de motorkap zover mogelijk vertikaal te zetten en te fixeren aan b.v. de dakreling?
Herobert
 


Re:Hoe motorkap problemen oplossen?

Berichtdoor Semrick » 29 sep 2009, 21:02

Ik begrijp de vraagstelling niet helemaal. Misschien dat onderstaande foto meer duidelijk maakt.
De klinknagel die je noemt(bij de naar rechts wijzende pijl) kan inderdaad niet los. Als je die wel los maakt kun je het scharnier ook weggooien. Laten zitten dus.

Maak het scharnier dan maar los bij de naar boven wijzende pijl. Daar is hij bij jou ook al bijna losgeroest. ;-)
Dan kan de motorkap in principe zonder problemen rechtstandig omhoog gezet worden.

Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Hoe motorkap problemen oplossen?

Berichtdoor Herobert » 29 sep 2009, 21:25

ja, perfect Eric dat is wat ik bedoel, dus ik kan de kap dan zonder problemen vertikaal zetten!

Bedankt Eric.
Gr.
Robert.
Herobert
 


Re:Hoe motorkap problemen oplossen?

Berichtdoor Semrick » 30 sep 2009, 06:09

Ja als je de onderste bevestiging van de scharnier losmaakt is er niets wat de kap nog tegen houdt.
Wel even de bezemsteel gebruiken voor de zekerheid. ;-)
Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Hoe motorkap problemen oplossen?

Berichtdoor Toontje » 30 sep 2009, 06:45

hoi hoi
als ik zo de foto zie zal je er niet onderuitkomen om je spatbord er af te halen zowiezo om dat bevestigings punt te doen heb je toch wat ruimte nodig.
en wat of je daar ziet is maar een stukje.
en je motor kap kan je er ook zo afhalen zijn 4 boutjes en slangetje van de ruiten sproeier en die is los als je dat met zijn 2en doet 10 minuten en die staat er naast
dit zie je als spatbord eraf is

groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Avatar gebruiker
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 10292
Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
Woonplaats: kisharsagy Hongarije
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Hoe motorkap problemen oplossen?

Berichtdoor Toontje » 30 sep 2009, 06:46

dat stukje weghalen

groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Avatar gebruiker
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 10292
Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
Woonplaats: kisharsagy Hongarije
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Hoe motorkap problemen oplossen?

Berichtdoor Toontje » 30 sep 2009, 06:48

en dan kun je er goed bij en dat was nu net nog een stukje wat bij de mijne redelijk was.
het meeste werk is spatbord loshalen maar was een jongere van jou dan kan het zijn dat die niet zo dik in de kit zit .
groetjes toontje

groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Avatar gebruiker
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 10292
Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
Woonplaats: kisharsagy Hongarije
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Hoe motorkap problemen oplossen?

Berichtdoor Herobert » 30 sep 2009, 13:51

Diepe zucht, tsjaaaaaaaah wat kan ik zeggen.........
Ik had mijn auto de naam "Mathilde" gegeven maar moet dat nu denk ik veranderen in "Rusty" denk ik,
dat past beter.........

Misschien moet ik een tijdelijke oplossing zoeken om de kap omhoog te houden, want zo,n ingrijpende reparatie als spatborden demonteren en de binnenschermen lassen lukt momenteel niet:-(

Eerst moet de motor beter lopen, ben daar druk doende mee en het sturen moet beter kunnen.(uitlijnen heeft al veel verbeterd)

Maar mannen in ieder geval bedankt voor de adviezen, in de nabije toekomst wil ik er graag met iemand anders naar kijken of het echt zo erg is met de binnenschermen, ik kan namelijk met een schroevedraaier poken wat ik wil maar vind geen gat of gaatje(s), ik blijf optimisties hoor.

Post edited by: Herobert, at: 2009/09/30 13:52<br><br>Post edited by: Herobert, at: 2009/09/30 13:53
Herobert
 

Volgende

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten