door JaapW114 » 27 sep 2009, 18:12
Ja, zeg dat. Gisteren weer een nuttige dag in Waarland. Niet helemaal kunnen doen wat ik wilde doen, dat begon al toen we wakker werden, oh hoor ik vaag naast mij, wel de tijd van wekker verzet, maar de wekker niet aangezet. Toch wel lekker een uurtje langer maffen. Maar toen moesten de boodschappen nog gedaan worden en een zaterdags ontbijt, verse harde bolletjes. Dus een uur later dan gepland in Waarland, Peter was er al bijna een uurtje, hij dacht ik kom wat eerder. Ach de omgeving is mooi en rustgevend, zullen we maar zeggen. Eerst samen met Peter wat ruimte gemaakt in de werkplaats, inmiddels was Govert ook gearriveerd, dus tijd voor koffie en de verse fruitkrakelingen van Peter, erg prettig op de vroege ochtend. Govert en Peter zijn druk met de 300D aan de gang gegaan. Ik had nog wat werk voor Ballast Nedam liggen, servicebeurt aan een dieselaggregaat, kabelhaspel met een draadbreuk repareren, draadeinden op maat zagen en een aantal 30 mm dikke staalplaten voorzien van 40 mm gaten, zoals gebruikelijk ieder uur een faktuur! Ook kwam Jacob nog even buurten, uiteraard met doos van de bakker voor bij de koffie, heeft nog wat gedaan aan zijn Benz. Ook nog wat onderdelen van zijn oude motor gedemonteerd voor een eventuele liefhebber. Deze motor wordt binnenkort gesloopt om te kijken wat nu de doodsteek geweest is. Mocht iemand nog onderdelen nodig hebben van een M102 motor, laat het even weten, misschien is het er nog. Van de bbq waren er nog wat worsten over, dus de lunch was ook weer geregeld. Na de arbeid aan Peters auto, mijn Benz even naar binnen gereden, Govert had blijkbaar nog niet genoeg gesleuteld, want hij ging onvermoeid verder met het vervangen van het staartstukrubber, vervangen van het filter van de stuurbekrachtiging en het aftappen van de brandstofpomp en weer vullen met olie van deze pomp. Het staartstukrubber vervangen is normaal een fluitje van een cent, maar ik hoorde stemmen uit de smeerput komen, ik lijk wel een archeoloog! Er zat nogal wat zand, modder en prut in en omheen, dat moest eerst verwijderd worden, maar het is gelukt. Normaal ligt er een beetje olie en andere drab in de smeerput na een dagje sleutelen, nu een laag zand! Inmiddels al avond geworden en samen met Jacob en Govert gedineerd. Daarna was de witte van Govert aan de beurt, het raammechanisme. Na demontage bleek al snel wat er aan scheelde, gaatje boren, M6 tappen, boutje erin gelijmd en alles kon weer gemonteerd worden en het raam gaat weer open en dicht. Bak koffie als afsluiting van weer een nuttige dag.
Volgende week wordt Leiden ontzet, dat schijnt zonder Govert niet door te gaan, dus volgende week heeft Govert een vrije dag!
Jaap