[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Afstellen motor : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 19:37

Afstellen motor

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Afstellen motor

Berichtdoor A41p » 02 okt 2009, 14:21

Hoi iedereen, � Ik ben wegens ziekte een hele tijd niet op de site geweest, nu weer meer tijd en weer begonnen aan mijn W123. Hij is helemaal gespoten en op een paar dingetjes na helemaal klaar. Alleen hij loopt heel slecht (10 jaar stil gestaan), de choke werkt niet goed en ik kan niet de hand leggen op de oorzaak. Hij rijdt verder wel maar niet optimaal. �Is er iemand die verstand heeft van afstellen, carburateur etc die mij wil helpen? Tegen vergoeding is ook geen probleem, ik kan niemand vinden die er verstand van heeft. � Groetjes Ap
A41p

Re:Afstellen motor

Berichtdoor Leon » 02 okt 2009, 16:46

Ieder van ons wil natuurlijk helpen, maar om wat voor motor gaat het hier?
Leon

Berichtdoor MBvO » 02 okt 2009, 16:56

Hoi A41p, welkom terug. Het kan zijn dat de benzine die nog in het systeem zat, vergomd is en je carb heeft vervuild, en mogelijk de inspuiting, waardoor hij niet goed loopt. Hier zijn reinigingsmiddeltjes voor, maar of dat voldoende helpt tegen zulke oude benzine? Ik zou denken van niet.
Kloppen je profielgegevens? Je vermeld een 200E (bestaat volgens mij niet, zal wel een 200/carb zijn, en een 250C (zijn er C's gemaakt met de 250 motor?)
MBvO

Berichtdoor Wiebren240D » 02 okt 2009, 19:54

Hallo Ap

niet dat ik van benzine hou.
maar ik wil je heus wel een keer helpen.
kom je naar Waarland zo het nu staat kom ik 10-10 naar Waarland kunnen we altijd even zien wat er aan de hand is.

maar vertel ook even de algehele staat van onderhoud.
wanneer zijn de kleppen gesteld en wat voor moter zit er in jou auto de orginele M115 of is er een moderne M102 moter in gezet kan ook nog en word wat af geknutseld in nederland.

met de groeten van Wiebren ut Snits Telnr 0620659789
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor A41p » 04 okt 2009, 12:57

Hoi allemaal,

leuk al die reacties! Ik ga even de exacte motor gegevens er bij halen, vanavond zet ik ze even on-line, ik heb ze nu niet bij me. Ik ben motorisch niet zo onderlegt dat ik het allemaal uit mijn hoofd weet.

Even al een reactie, de kleppen zijn een half jaar geleden gesteld, verder zitten er nieuwe kabels, verdeelkap, rotor, benzinefilter en bougies op. Ook de olie is ververst van de motor en de versnellingsbak.
Ik heb zelf de indruk dat de carburateur niet goed werkt, en dan met name het bimetaaltje van de choke. Maar daar heb ik dus geen verstand van, krijgt hij geen stroom of is de afstelling niet goed!?

Ik kan wel een ander kopen maar dat is zonde als hij niet stuk is.

Vanavond mail ik de motor gegevens,

Alvast bedankt voor de reacties, heel leuk!

Groetjes Ap
A41p

Berichtdoor JantjeV8 » 05 okt 2009, 07:38

Een andere kopen is pas de allerlaatste otpie.
Van een half jaar stilstaan hoeft er geen dramatische oorzaak te zijn hoor!
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor A41p » 05 okt 2009, 19:06

Hoi allemaal,

Ik heb inderdaad een 250 c (handelsbenaming)nou nog even zien dat ik de foto's er op krijg!

Groetjes Ap
A41p

Keer terug naar Techniek