[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Lucht bij brandstof : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 11:17

Lucht bij brandstof

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Lucht bij brandstof

Berichtdoor Raymond » 04 okt 2009, 17:27

Hallo ik heb een Mercedes 200D toen ik hem kocht 2weken geleden liep hij goed.
De auto had een tijd stilgestaan ongeveer 3 jaar.
Dus voor dat ik hem naar de apk wou brengen heb ik olie ververst en brandstof filter vervangen.Vanaf dat moment loopt hij niet meer goed er komt lucht bij de brandstof.
Ik heb toen opvoerpompje na gekeken bleek lek te zijn heb die vervangen auto liep toen even goed ben er mee de snelweg opgegaan reed ongeveer 5 km toen sloeg de auto af zat weer lucht bij.
Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn.
Raymond

Re:Lucht bij brandstof

Berichtdoor bartolo66 » 04 okt 2009, 21:26

De kans in groot dat de leidingen poreus zijn, loop die eens na.

Groet,

Bart
bartolo66

Berichtdoor Mart Gloudemans » 04 okt 2009, 22:08

Hoi Raymond,

Grote kans dat het filter in je brandstoftank(bijna) dicht zit, dit zit rechts boven de cardan onder de auto maar hierover kun je genoeg terug vinden in het forum.

succes Mart.
Mart Gloudemans
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor MBvO » 05 okt 2009, 11:03

Mijn 300D zoog lucht aan bij het slangetje wat onderuit de tank komt (rubber stukje met wartel onderin de tank, wat verbindt naar de metalen leiding die onder de auto doorloopt). Let op: er zit 1 slangetje aan de bijrijderskant en twee aan de bestuurderskant achter/onder de auto, tussen de bak van het reservewiel en de achterophanging. Best alle drie vervangen als ze slecht zijn.
Je kunt zien of ze slecht zijn door erin te knijpen en zien of ze vochtig zijn (bij mij kon je het direct aan de buitenkant zien) of als je diesel ruikt.
Pas op, er loopt meteen diesel uit als je die slangetjes afkoppelt!
MBvO

Berichtdoor Raymond » 06 okt 2009, 09:38

Inderdaad de slangen waren het probleem.
Na de slangen te hebben vervangen loopt hij weer zoals het hoort

Bedankt voor jullie reacties.

Groet,
Raymond
Raymond

Berichtdoor MBvO » 06 okt 2009, 11:37

Hoi Raymond, mooi dat het opgelost is. Poreuze slangetjes zijn echter vaak niet het enige probleem. Alle rubber slangetjes (die bij de tank, maar ook die in de motorruimte) lossen met de jaren een beetje op. De restjes, samen met afzettingen van de (oude) diesel, roest, etc. kunnen een belangrijke vervuiling in je tank achterlaten. Dat kan het filter in je tank verstoppen en toch nog problemen geven, ook al heb je nu goede slangetjes. Je zou ook het lijnfilter (doorzichtig of wittig plastic tussenstukje naast het grote brandstoffilter) best vervangen. Maar goed, als de auto nu goed loopt, ook bij zwaardere belasting, hoeft dat niet 'stante pede'. Maar let wel op dat je de tank niet (bijna) leeg rijdt, dan heb je veel meer kans op problemen omdat - als er al vervuiling in je tank zit - die zich concentreert in het kleine beetje diesel dat er nog in de tank zit op dat moment, en de motor dus veel vuilere brandstof aanzuigt dan bij een (zeg) meer dan half volle tank!
Bij mij onstonden de problemen toen ik noodgedwongen de tank bijna leeg reed en toen kon ik de hele boel opschonen (tank, filters, slangetjes...)
MBvO

Keer terug naar Diesel Specifiek