door MBvO » 17 sep 2009, 15:30
Shit, had ik je net een antwoord geschreven, log-in probleempje, ploeps, weg.
Nou, nog een keer dan.
De retourleiding is die leiding die via de lange metalen bocht onderdoor loopt. Waar de bocht eindigt zit de rubber slang aangekoppeld met een slangklemmetje, daar kun je hem makkelijk loshalen. De andere leiding heeft geen slangklemmetje want dat is de "heen"-leiding en daar staat veel meer druk op.
Je kunt de olie ook aftappen via de aftapplug onderop het stuurhuis, maar die hebben geloof ik niet alle types.
Sommigen kiezen ervoor om de motor te laten draaien zodat de pomp de olie er uit perst. Dat is wel de snelste, maar voor de pomp niet de beste oplossing aangezien hij dan het laatste stuk droog draait. Daar kan hij misschien wel eventjes tegen, maar toch...
De meest duurzame oplossing voor je hele stuurinrichting zou zijn: beide voorwielen van de grond (heb je een garagekrik of assteunen?) zodat ze geen weerstand geven (je moet nl. het stuur draaien om de olie eruit te pompen) en dan [edit: met de motor uit] het stuur heen en terug en heen en terug... draaien om de olie er beetje bij beetje uit te pompen. Die gulpt er dan bij de retourslang rustig uit (bakje van minimaal 2 liter nodig!) Wel dekseltje van de pomp los (vleugelmoer), anders zuigt de boel vacuum en komt er niks uit. Voor de rest zie topic Semrick.<br><br>Post edited by: MBvO, at: 2009/09/17 18:14