door JaapW114 » 11 okt 2009, 08:19
Inderdaad, even een differentieel wisselen, klinkt zo simpel. Bij een W114 zou het nog makkelijker moeten zijn dan bij een W123. Eerst de kofferbak leeg halen, dat is al een drama op zich. Achterin de kofferbak zijn dan de moeren waar het differentieel mee vast zit bereikbaar. Maar als alles los zit moet de koevoet er aan te pas komen om het los te wrikken. Dan andere monteren, wilde een steekas er niet helemaal in, bleek de keerring niet helemaal fris meer te zijn, dus de plaat met keerring van de oude overzetten. Daarna gat het snel, ik had ook het tussenlager vervangen, maar toen zag ik dat de kruiskoppeling gescheurd was. Helaas geen andere cardanas voorradig, dus tegen beter weten in toch maar gemonteerd. Helaas de kruiskoppeling was waarschijnlijk toch de veroorzaker van het geklapper. Wierben die ook het nodig werk verricht had laat vandaag even een goede cardanas in Waarland bezorgen en Govert komt vanmiddag weer helpen. De differentieel was toch aan vervanging toe, zat een hele grote loze slag in, het oude tussenlager was ook aan vervanging toe, het rubber was gescheurd, alleen had ik even niet op de kruiskoppeling gerekend. Maar toch weer de dag nuttig besteed.
Jaap