[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
lekke koppakking en kromme kop : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 21:39

lekke koppakking en kromme kop

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

lekke koppakking en kromme kop

Berichtdoor CUDA » 03 okt 2009, 21:16

hallo ,

Na het constateren van een lekke koppakking heb ik nu ook een kromme kop en een aantal verbrandde kleppen.
De kop zal moeten worden aangeboden ter revisie.
heeft er iemand ervaring met het reviseren van de kop inclusief nieuwe kleppen klepzittingen en dergelijke?
Ik ben voor nemens hem aan te bieden aan vege motoren in spijkenisse.
weet iemand wat me dat gaat kosten en of er nog risico`s aan verbonden zijn met betrekking tot onondekte scheurtjes of nieuwe onder delen die niet willen gedijen met oude reeds ingereden onderdelen.
of zijn er nog meer dingen waar ik moet letten en of oplossingen voor het probleem.

vriendelijke groeten

cuda
CUDA
 


Re:lekke koppakking en kromme kop

Berichtdoor drieske » 03 okt 2009, 22:02

Zo te zien heb je een 280CE, d's dus het mooie M110 blok.Revisie kost wel een flinke duit ! Een erg goed bedrijf voor Mercedes-Benz motoren is:
Keizer motorenrevisie Doetinchem, Innovatieweg 28-7007 CD, tel.: 0314 326103. www.keizermotorenrevisie.nl Succes
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 771
Geregistreerd: 27 sep 2006, 11:12


Re:lekke koppakking en kromme kop

Berichtdoor Limited 97 » 03 okt 2009, 22:33

De Sutter, Krimpen ad IJssel staat heel goed bekend.
Vroeger ook de Schiedamse Motoren Centrale maar die is niet meer..
Limited 97
 


Re:lekke koppakking en kromme kop

Berichtdoor Wiebren240D » 04 okt 2009, 11:37

Hallo Cuda

is niet een mooi grapje ik meen mij te herinneren dat Bram uit Kerkrade dit grapje ook heeft laten doen en dat koste toen volgen mij over de 2000 euro.

maar jou moter hoeveel km heeft die gedraait?
want als dat al veel is ging ik naar een andere moter op zoek die M110 motoren zijn er genoeg in omloop.
want een koppaking vervangen is veel werk eerst de cylinderkop eraf is al meer dan 6 uren werk en dan vlakken.
en dat vlakken is ook niet zonder gevaar als dit grapje al een keer eerder is gebeurt dan moet je eerst de dikte van de cylinderkop op meeten of ie nog gevlakt kan worden daar zit ook een max aan als de cylinderkop te dun word dan krijg je moter niet meer op tijd.
en dan moet je nog op zoek naar een andere cylinderkop.
en die er weer op zetten dan word het echt een duur grapje.

maar veel suc6 met het herstel
met de groeten van Wiebren ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:lekke koppakking en kromme kop

Berichtdoor drieske » 04 okt 2009, 14:09

Wieb heeft helemaal gelijk en een goede M110 motor koop je misschien wel voor de helft, b.v. bij v.d. Velde in Lokeren(B). Misschien kan je de kop ook nog inruilen bij een revisiebebrijf op een gereviseerde ff informeren !
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 771
Geregistreerd: 27 sep 2006, 11:12


Re:lekke koppakking en kromme kop

Berichtdoor CUDA » 05 okt 2009, 18:30

ik heb geinformeerd bij bols motoren.
en die heeft er een liggen voor 1070 euro

iemand ervaring met dit bedrijf??


groeten

de garage had het trouwens ook nog over de klok van de injector dat daar de stelschroef van weg was

kan dit ?

ik heb even in het handboek gekeken maar mijnsinziends bestaat die niet
heb ik gelijk of wat?
CUDA
 


Re:lekke koppakking en kromme kop

Berichtdoor Wiebren240D » 05 okt 2009, 21:34

Hallo Cuda

een stelschroef weg.
jij hebt denk ik een K-tronic injektie systeem.
daar zit in de midden een stelschroef dat klopt daar stel je het CO mee af.
maar of ik nu de gooie stelschroef in gedachten heb weet ik niet.
en 1070 Euro voor een gereviseerde cylinderkop dat is ongeveer wel de prijs wat zo een cylinderkop kost.
maar dan moet de ouwe er nog wel vanaf en de nieuwe erop gezet worden wie gaat dat doen?
en vergeet de koppaking set niet die heb je ook nodig.

ik wens je veel suc6 met je keuze.
met de groeten van Wiebren ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:lekke koppakking en kromme kop

Berichtdoor bartolo66 » 05 okt 2009, 21:42

Is die kop er al af? heb je de kop zelf gedemonteerd? Hoe weet je dat die krom is?

Als men de kop in het verleden al eens heeft laten vlakken dan staat er, als het goed is, ergens een merkteken. Ook is het zo dat een goed revisiebedrijf je kan vertellen of de kop al eerder gevlakt is, tevens kunnen ze de kop afpersen om te kijken of er haarscheurtjes in zitten, laat je dit doen voordat er andere werkzaamheden aan de kop plaats vinden heb je ook geen onnodige kosten buiten het reinigen en afpersen...

In mijn optiek is het dus niet zo dat het achteraf allemaal tegen kan vallen, een juiste volgorde is belangrijk.
Als je de kop er dus zelf kunt afhalen vallen de kosten mee blijkt de kop dan, na onderzoek, tegen te vallen kun je altijd nog op zoek naar een ander exemplaar.

Afijn succes,


Bart
bartolo66
 


Re:lekke koppakking en kromme kop

Berichtdoor bluemoon me » 05 okt 2009, 21:44

cylinderkoprevisie met verharde zittingen en nieuwe koppakkingset was 775 euro. Montage en demontage was in totaal 1300 euro. dus wiebren een tie voor je geheugen.

groetjes Bram ut Limburg.
bluemoon me
 


Re:lekke koppakking en kromme kop

Berichtdoor CUDA » 06 okt 2009, 10:01

hoi de kop is er al af en er zijn ook verbrandde kleppen bij.
dus nieuwe kop erop en pakkings set is 278 ex
over die stelschroef
ik heb in de boeken gekeken maar het lijkt erop dat die schroef die ik zie er eerst uit moet om bij de stelschroef te kunnen (moet vezegeld zijn)
onder die schroef zitten best veel ringen zeker om de stel schroef niet te raken.
maar ik denk dat er mee gerommeld is.

ben benieuwd hoe hij loopt als de nieuwe kop er op zit

groeten
CUDA
 


Re:lekke koppakking en kromme kop

Berichtdoor drieske » 06 okt 2009, 11:34

Vraag altijd bij het revisiebedrijf naar een rapport v.d. revisie (certificaat), m.n. klepzittingen(extra harde), kleppen, klepgeleiding en zeer belangrijk; de klepseals--hiervoor is een modificatie doorgevoerd(4-'78) omdat ze soms loskomen. Ik heb dit zelf megemaakt met de seal van een inlaatklep 1 st. cil.. Een gespecialiseerd revisiebedrijf zoals eerder genoemd(Keizer)weet hier van. Bols ??, nog nooit van gehoord, zijn die niet van de drank ??
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 771
Geregistreerd: 27 sep 2006, 11:12


Re:lekke koppakking en kromme kop

Berichtdoor bartolo66 » 21 okt 2009, 12:13

watskeburt?
bartolo66
 


Re:lekke koppakking en kromme kop

Berichtdoor JantjeV8 » 21 okt 2009, 13:03

Bols?

Ik denk dat dat van Bols en Kooiman is, van oorsprong uit Hilvarenbeek en Tilburg. Ik ken ze van lang geleden, van een monteur die ondertussen van z'n pensioen geniet zal ik maar zeggen.
Destijds in de diesels van Mercedes en Peugeot een goeroe.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:lekke koppakking en kromme kop

Berichtdoor whiteman » 21 okt 2009, 18:50

probeer eens HCS in Bemmel,misschien kan hij wat voor je betekenen.

http://www.autobedrijfhcs.nl/autobedrijfhcs/

groetjes....
whiteman
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 98 gasten