[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Klep spuiten met spuitbus? : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 14:25

Klep spuiten met spuitbus?

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Klep spuiten met spuitbus?

Berichtdoor rudiman » 05 okt 2009, 12:58

Ik heb inmiddels een gave achterklep voor mijn 240TD gevonden.
Probleempje deze is wit ipv metallic rood :-(
Nu kan ik natuurlijk 2 dingen doen, klep spuiten met 2k metallic lak en om dat goed te doen moet ik dus het raam eruit halen. Of... het raam afplakken en met een spuitbus aan de slag gaan.

optie twee gaat het snelst maar vast niet het best :-(
Krijg ik dat raam er een beetje makkelijk uit? (en er ook weer in?)
rudiman
 


Re:Klep spuiten met spuitbus?

Berichtdoor drieske » 05 okt 2009, 15:38

Ouwe truk is een touwtje onder 't raamrubber zodat die wat open staat dan afplakken met een stukje om het rubber plakken,na het drogen tape en touwtje weer weg en je ziet er niks meer van !
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 771
Geregistreerd: 27 sep 2006, 11:12


Re:Klep spuiten met spuitbus?

Berichtdoor Paul Snip » 05 okt 2009, 18:42

Ik vrees dat je moeilijk een bevredigend resultaat krijgt met een spuitbus.

Als je het wel zo wilt doen, kun je idd een stukje elektriciteits snoer onder het raamrubber frummelen.

Klep goed ontvetten. Dit kun je het best doen met ontvetter en een Scotch-Brite sponsje (soort pannenspons). Je ruwt de oude lak dan gelijk op waardoor de nieuwe beter hecht.

Omdat het metallic is moet je 2 lagen doen. Kleurlak en blanke lak.

Je kunt de kleur met een goedkope spuitbus doen. Als de kleur maar overeenkomt. Dan afwerken met een mooie glanzende blanke laklaag. Bij voorkeur 2 componenten.

Ik zou voor de grap eens vragen wat het spuiten van de losse achterklep bij een niet al te dure spuiter kost. Ik weet dat er hier bedrijven zijn die dat voor 100-200 euro doen. Zeker als je hem zelf even ontvet en opruwt met een scotch-brite. Ff doodschuren noemen ze dat. Zodat de nieuwe lagen goed hechten.

Succes.
Avatar gebruiker
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: 09 aug 2006, 11:20
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re:Klep spuiten met spuitbus?

Berichtdoor Quinten » 05 okt 2009, 20:35

Mocht je dan toch spuiten zonder het raam er uit te halen (lijkt me beter i.v.m. beschadigen met monteren)haal dan de afplaktape er af als de verf nog nat is i.p.v. als de verf droog is.
Het voordeel van metallic lak is dat het kleurverschil meestal niet zo groot is.
Quinten
 


Re:Klep spuiten met spuitbus?

Berichtdoor MB280E » 05 okt 2009, 22:09

Voor het demonteren zie topic van Toontje

viewtopic.php?f=10&t=7334

Veel succes met het spuiten.
280E 1982 5-bak verbruik 1/8 viewtopic.php?f=10&t=8038&start=0
560SL 1985 automaat verbruik 1/... viewtopic.php?f=10&t=12374&start=0
Avatar gebruiker
MB280E
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1806
Geregistreerd: 23 apr 2008, 21:45
Woonplaats: Regio Gent
Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Klep spuiten met spuitbus?

Berichtdoor Hans230CE » 05 okt 2009, 22:54

Euh, nee niet doen met de spuitbus[sen edit]....................


Het mielukt zeker.................


Wel proberen met een compressot...


Al is het maar om te weten of je het kan.............<br><br>Post edited by: Hans230ce, at: 2009/10/05 22:55
_________________________________________________________________________________




A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Avatar gebruiker
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 8656
Geregistreerd: 23 jul 2006, 19:04
Woonplaats: Oostende (B)
Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten