MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 18:48

Wel niet mijn W123, maar toch!!!

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Wel niet mijn W123, maar toch!!!

Berichtdoor Gerry » 18 okt 2010, 12:23

Dit weekend mijn dagelijkse auto, een W201 ingeruild voor een Mercedes W124 en nu wil hij niet meer starten. Is particulier dus een probleem. Garage heeft er naar gekeken maar het ziet er hopeloos uit. Start wel maar valt direct weer uit. Brandstofpomp werkt wel naar behoren maar hij wil niet aanslaan. Wie weet wat ik op kore termijn kan doen?

Een Mercedes liefhebber die het echt even niet meer ziet zitten.

PS probleem zit hem in de W201.
Gerry

Re:Wel niet mijn W123, maar toch!!!

Berichtdoor Quinten » 18 okt 2010, 12:54

Het eerste wat in mij opkomt is, wat heeft de garage presies gecontateerd, is de auto aan de testkast geweest, en geeft hij foutcode's aan?
Eerst zullen ze alle mechanische zaken moeten nagaan, klinkt de motor goed als hij even loopt, zit er water in de olie of olie in het water, wat komt er uit de uitlaat, heeft de motor voldoende compressie.
Als dat allemaal goed is ga je denken aan het injectiesysteem, computer, en andere electronica die zorgt voor de aansturing van vele funtie's.
Mischien andere garage,..
Quinten

Berichtdoor Martin123T » 18 okt 2010, 13:29

Dit zou kunnen duiden op een defecte voorschakelweerstand (of contactslot). Te controleren door spanning (via een zekering) rechtstreeks op de bobine te zetten.
Martin123T

Berichtdoor Gerry » 18 okt 2010, 14:38

Bedankt voor jullie adviesen. De garage denkt ook aan het injectie systeem. Leek me economisch niet verantwoord omdat de auto toch al ingeruild was. Heb de auto aan een handelaar verkocht en met de verkoper van de W124 een schikking getroffen.

Maar even mijn W123 van stal gehaald, achter het stuur van deze auto krijg ik weer een glimlach op mijn gezicht.

Nu hopen dat mijn W124 een ander verhaal wordt en ik dus hiervan meer plezier heb.

Groetjes Gerry
Gerry

Berichtdoor Maiks » 18 okt 2010, 17:56

Hoi Gerry,
Sportief van je,dat je het zo opvat en de draad weer hebt opgepakt,om met je W123 te rijden.
Groet,
Maikel

komt het spreekwoord van pas:ruilen is huilen
Maiks

Keer terug naar Techniek