door MBvO » 06 okt 2009, 11:37
Hoi Raymond, mooi dat het opgelost is. Poreuze slangetjes zijn echter vaak niet het enige probleem. Alle rubber slangetjes (die bij de tank, maar ook die in de motorruimte) lossen met de jaren een beetje op. De restjes, samen met afzettingen van de (oude) diesel, roest, etc. kunnen een belangrijke vervuiling in je tank achterlaten. Dat kan het filter in je tank verstoppen en toch nog problemen geven, ook al heb je nu goede slangetjes. Je zou ook het lijnfilter (doorzichtig of wittig plastic tussenstukje naast het grote brandstoffilter) best vervangen. Maar goed, als de auto nu goed loopt, ook bij zwaardere belasting, hoeft dat niet 'stante pede'. Maar let wel op dat je de tank niet (bijna) leeg rijdt, dan heb je veel meer kans op problemen omdat - als er al vervuiling in je tank zit - die zich concentreert in het kleine beetje diesel dat er nog in de tank zit op dat moment, en de motor dus veel vuilere brandstof aanzuigt dan bij een (zeg) meer dan half volle tank!
Bij mij onstonden de problemen toen ik noodgedwongen de tank bijna leeg reed en toen kon ik de hele boel opschonen (tank, filters, slangetjes...)