Als newbee op dit forum, net in bezit van MB 230E 1983, en zonder mij in een ander draadje voor te stellen (stond op planning maar heb nu flinke behoefte aan info want auto staat stil) heb ik een vraagje over het aan de praat houden van mijn MB
Situatie als volgt, MB goed lopend gekocht, aantoonbaar onderhoud. Tijdje mee gereden om te leren kennen, perfect, geen problemen. Vervolgens gasinstallatie gekocht en ingebouwd. Gisteren als laatste de bedrading aangesloten (auto gewoon rijdend op benzine) en vervolgens de boel gestart om te kijken of alle kleppen werken, benzine uitgeschakeld wordt etc.
Wat blijkt de auto start, loopt 2 seconden en valt vervolgens uit. Na korte testjes de elektra van gassysteem afgekoppeld om eerst de standaard situatie te herstellen en de auto op benzine lopend te krijgen.
Resultaat....nul. Dat wil zeggen, auto start direkt, loopt 2 seconden en valt weer uit.
Aangebrachte wijzigingen in de bedrading:
- kabel naar brandstofpomp doorgeknipt en relais tussengeschakeld gehad (nu dus weer rechtstreeks verbonden)
- draden naar + en - van de bobine tbv gassysteem (nu dus weer afgekoppeld)
Wat ik zie is het volgende, sleutel op contact ==> brandstofpomp loopt niet (geen 12V naar pomp)
draai je de sleutel tot starten dan wel 12V en dus even lopen maar zogauw sleutel dus terugschiet naar normale contact valt ook de spanning van brandstofpomp weer af. Verder als ik polen onder brandstofrelais doorverbind dan loopt brandstofpomp gewoon, bekabeling is dus goed.
Hoe kom ik er nu achter of het in het relais zit of dat er nog andere voorwaarden ontbreken die op contact er voor moeten zorgen dat 12V naar brandstofpomp gaat? Nieuwe kost 180,- ex btw dus effe testen is een dure aangelegenheid.
Ik heb reeds zoekfunctie gebruikt maar kom daar vooralsnog niet verder mee.
Iemand die leuke testen weet,oid?
Lang verhaal hopenlijk is het probleem helder.
Gert-Jaap