Niet voor het topic Reizen, want helaas niet met de W123 gemaakt, maar ik was afgelopen week op Lanzarote (Canarische Eilanden) waar ik tot mijn grote verbazing zeker een stuk of 10 W123s tegenkwam! Zelfs 1 taxi in functie die ik onderweg tegenkwam en dus helaas geen foto van heb.
Ik heb diverse 300Ds gespot, een 230E, een 280E en 2 keer een 300TD, en ook nog een compleet afgeleefde en overgekwaste W114.
De meeste zagen er aardig aftands uit, veel roest (veel zoute wind), 2 waren er overgespoten maar daarvan was het interieur overleden. Kilometerstanden vielen wel mee, maar de afstanden natuurlijk ook op een eiland wat op z'n langst 60 km. meet van noord naar zuid.Veel van de wegen zijn wel in redelijk erbarmelijke staat, om over de stukken off-road maar niet te beginnen.
Het sterft daar van de geimmigreerde Duitsers, en ook de wat oudere Spanjaarden zijn over het algemeen niet vies van een stukje ouderwetse techniek, dus ik vermoed dat je daar voor onderhoud prima terecht kan.
Het overgrote deel van de taxis zijn W201s die er over het algemeen goed uitzien (worden vaak gewassen dus het zout zal er minder vat op hebben, i.t.t. veel particuliere auto's).
Ik reed zelf in een erbarmelijke huur-Daewoo/Chevrolet Kalos (N.B.: wat een ROTbak, platte stoelen, vaag stuurgedrag en afschuwelijke versnellingsbak) waarin ik tot mijn verbazing amper een 300D kon bijhouden die voor ons reed.
Al met al natuurlijk een prettige verrassing in een toch al niet gekke vakantiebestemming voor een last-minute weekje.