MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 14:44

achterklep gaat niet meer open

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

achterklep gaat niet meer open

Berichtdoor scorpio » 11 okt 2009, 00:41

hallo mensen

zijn er nog andere opties om de achterklep weer te openen, die niet meer werkt.
ik had gelezen op het forum acherlicht kapot maken ,slot uit boren,blazen in de vacuum slang graag andere voorstellen
groetjes dennis
scorpio
 


Re:achterklep gaat niet meer open

Berichtdoor Tinus60 » 11 okt 2009, 00:54

Bij de aanrijding op mijn achterkant sprong mijn klep spontaan open, dus dat is ook een voorstel niet zo'n leuke maar wel doeltreffend. grapje hoor!!!

groet,
tinus60
Tinus60
 


Re:achterklep gaat niet meer open

Berichtdoor Jaap 230E » 11 okt 2009, 15:42

Hallo Scorpio,

Mijn achterklep zat ook vast, voor de tweede keer, eerste keer heeft mede clublid Semrick hem open gekregen en het slot / cylinder gerepareerd
zie zijn zeer bruikbare topic hier over bij techniek en dan projecten.

Onlangs weer niet te openen, doch toen eerst de cylinder met W40 een aantal keren ingespoten, en vervolgens met de sleutel goed aan het morrelen gegaan, en je na enige tijd ging hij als nog open.
Heb het slot nu binnen liggen, en ga op zoek naar nieuwe plaatjes, om er voor lopig van af te zijn, want ja je zult voor de kerstdagen de boodschappen etc er niet uit krijgen.
De manieren die jij voorstelt zou ik achter wegen laten, wil het helemaal niet lukken gewoon de cylinder uit boren, kun je later een ander er in doen aangepast op je eigen sleutel.(zie topic)

Nou veel succes er mee!
Jaap 230E
 


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 87 gasten