[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Wie oh wie leert mij sleutelen?? : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 16:42

Wie oh wie leert mij sleutelen??

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Wie oh wie leert mij sleutelen??

Berichtdoor 240d » 08 okt 2009, 01:28

Ja, echt waar, deze dame wil zelf het één en ander zelfstandig aan haar mb 240D kunnen gaan doen in de toekomst.
Maar ja, dan zal het me wel geleerd moeten worden.
Dus wie van jullie heeft de ruimte, de tijd, het gereedschap, de zin, de moed om mij dit te leren?????
Ben zéér benieuwd naar de overweldigende reacties die ik hierop ga krijgen ;-)
240d

Re:Wie oh wie leert mij sleutelen??

Berichtdoor Markparket » 08 okt 2009, 01:54

Overweldigend???

Wat dacht je van de Sleutelclub in Blesdijke?
Markparket

Berichtdoor JantjeV8 » 08 okt 2009, 07:32

Waarschijnlijk is je Benz je grootste leraar...
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Toontje » 08 okt 2009, 08:19

hoi hoi
Ik denk dat je hier op het forum alles kan lezen zien hoe je iets moet doen en verder is het gewoon een kwestie van aandurven.
Kan zijn dat je soms wat kracht te kort komt maar dan maar met een hulpstukje
en het ligt eraan wat of je wil sleutelen natuurlijk het meeste bestaat uit boutje moertje schroefje losmaken
We zijn allemaal met ons duimpje zuigen begonnen
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja

Berichtdoor MBvO » 08 okt 2009, 08:40

Hoi Cindy,
Ik ben zelf ook een noob op sleutelgebied, maar heb dezelfde interesse als jij. Met hulp van het forum heb ik inmiddels een hoop kennis over de auto opgedaan en zelf een paar kleine dingen aangepakt (olie stuurbekrachtiging vervangen; een kabel gesoldeerd om mijn mp3 op de 26-jarige becker radio te kunnen aansluiten; de stuurdemper gecheckt, lekkage opgespoord, de achterlichten vervangen... en de radiateur wordt binnenkort uitgebouwd om hem door te spoelen) dus wat Toon al zegt, het is veel lezen en dan stukje bij beetje beginnen... MAARRRRRR het zal vast helpen om mee te kijken/ mee te doen met een ervaren sleutelaar! Succes!

edit: Cindy, ik heb je overigens niet aangeboden je wel te willen helpen omdat je auto eerst 16 uur aan een stuk moet draaien om bij mij in de buurt te komen... zit nl. in Spanje ;-)<br><br>Post edited by: MBvO, at: 2009/10/08 14:29
MBvO

Berichtdoor 240d » 08 okt 2009, 09:26

Dank jullie wel voor de spontane reacties!
Ook voor diegenen die een pm gestuurt hebben, zal er vanavond op antwoorden.
Ben tot nu toe een leek wat sleutelen aan een auto betreft, wil daar dus graag verandering in brengen.
Ten eerste omdat het me super lijkt om mijn bolide zoveel mogelijk zelf bij te kunnen houden en ten tweede, geen zin in peperdure garagerekeningen voor dingen die ik evt. zelf ook zou kunnen doen.
240d

Berichtdoor aernout » 08 okt 2009, 16:31

Is het niet wijs om eerst eens te bepalen wat er gebeuren moet?

Dan kun je per klusje kijken of er iemand is die je daarbij van advies/hulp kan voorzien.

Verder is het inderdaad ook zo, dat een beetje online support een hoop kan doen! (foto's helpen daar ook goed bij).
aernout

Berichtdoor wwwW123 » 11 okt 2009, 13:59

als je dus echt wilt leren sleutelen dan zou ik het iets anders insteken; waar kan ik meehelpen om zo sleutelen te leren. door doen en horen en luisteren en lezen leer je.
'doen' doe je door meedoen. vaker iets doen maakt je handiger en geeft je inzicht.
echt zelf doen is leren. meekijken bijvoorbeeld, is een beetje leren, maar dan kun je het nog niet uiteindelijk :-).
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee

Berichtdoor RenK » 11 okt 2009, 14:24

Hoi,

Mijn vak is electronicus. Ben geen automonteur maar toch gewoon begonnen met kleine klusje, je weet wel olie, filtertje enz.
Langzaam aan groeit dit tot groter klussen. In ca 2 jaar tijd doe ik nu vrijwel alles zelf aan de bens op groot plaatwerk na. Maar inmiddels ook daarmee begonnen. Drempel laten vervangen en andere drempel beide koppen zelf vervangen. Leren lassen(voor amateurs)en dat gaat nu redelijk goed. Onlangs de hele voorkant van mijn Bens 1979 gerestaureerd. Tot aan voorkant binnenschermen vervangen toe.
Je leert sleutelen door doen , niet door afwachten.
Wat voor klusjes heb je op de verlanglijst staan?
Wie weet is er hulp voor specifieke klussen te vinden.
Zelf zit ik in Soesterberg dus midden van het land, heb ook geen garage ruimte dus moet alle sleutelwerk buiten doen.
Geeft eens een idee waar je aan denkt, zat kennis hier aanwezig voor tips en ondersteuning.

Groetend
Kees
RenK

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto