door MBvO » 09 okt 2009, 14:58
Mij werd afgeraden Dexron III te gebruiken, maar Dexron II zou prima volstaan. Dexron II is, naar het mij verteld is, in feite een doorontwikkelde Suffix A, met dus wat additieven tegen schuimen, oxidatie etc.(net als een modernere minerale motorolie). Vermoedelijk zal daar ook een additief bijzitten die de pakking 'onderhoudt'.
Ik heb dit er nu een paar maanden inzitten (ik heb Mobil gekocht maar het merk zal niet veel uitmaken) en dat werkt prima. Ook speciale stuurbekrachtigingsvloeistof (rood, niet groen!*) zou OK zijn zeiden ze op andere plekken. (Groen is geloof ik een speciale vloeistof voor Citroen en wordt tegenwoordig ook door VW/Audi gebruikt?)
Ik heb ook gemerkt dat als je het potje een beetje vult dan de markering, het systeem niet of minder 'jankt' als je tot het einde draait. Dit heeft er vermoedelijk mee te maken dat de pomp dan geen lucht aanzuigt. Of dat beter is of slechter durf ik niet te zeggen, ik probeer gewoon niet te overbelasten.
Ik ben geen expert en vertel slechts wat mij verteld is, maar in mijn eigen ervaring is Dexron II prima.