[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
hogedrukslang achterdemping TE : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 22:39

hogedrukslang achterdemping TE

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

hogedrukslang achterdemping TE

Berichtdoor Jaap123 » 15 okt 2009, 22:43

sinds kort verliest mijn 230TE een klein beetje hydrauliek olie via de hogedrukslang die van de oliepomp op het blok naar de vaste leiding naar de niveauregelaar gaat. Volgens mij is de slang een klein beetje lek bij het aansluitpunt. Het is niet veel, maar het wordt zo'n vette boel.

De slang staat inmiddels in back-order bij de MB-dealer zonder dat er een datum bekend is van levering.

Mijn vragen:
kan ik gewoon een hydrauliekslang kopen in de handel?
er zit ook schroefdraad op aan beide kanten. type?
of heeft iemand toevallig nog zo'n slang liggen?

Jaap123
Jaap123

Re:hogedrukslang achterdemping TE

Berichtdoor Wiebren240D » 15 okt 2009, 23:28

Hallo Jaap

wij ja Jacob heeft dit probleem ook gehad.
ik heb toen een slang voor hem geregeld was langer dan de orginele maar Jacob de slang erop gezet en met een tayreep vast gezet ging de tayrwwp onder het rijden los die kwam toen op de uitlaat terecht en dan duurt het niet lang of de slang is lek.
niet zo slim maar Jacob vol gooie moed naar een autoslooper toe en daar heeft hij zo een hoge druk slang van een W124 op zijn W123 gezet en dat draait tot op heden zonder klachten volgens mij.

want in korten en dan de nippel er weer op zetten dat hebben wij toen in Waarland ook geprobeert.
maar dat is ons toen niet gelukt zit toch wel goed vast.

met de groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor JantjeV8 » 16 okt 2009, 07:18

In de technische groothandel kun je zo slangen met koppelingen laten persen. Gewoon de oude slang meenemen, die gasten hebben zoveel koppelingen en warteles liggen dat ze het altijd aan elkaar geknoopt krijgen.
Hydrauliekslang met enkele staalmantel kost ongeveer 10euro per meter, 2 koppelingen erbij, totaal tussen 30 en 40 euro, meer mag het niet kosten.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Jaap123 » 17 okt 2009, 17:10

Jantje en Wiebren,
bedankt voor de adviezen.
ik ga binnenkort wel even naar de handel voor een nieuwe slang.

Jaap123
Jaap123

Keer terug naar Techniek