door MBvO » 15 okt 2009, 14:01
Haha! (sorry) wat een grappig probleem, ik lach me slap. Dat vind ik nou zo leuk aan onze auto's, je komt nog eens wat origineels tegen!
Ik heb eigenlijk nooit echt geluisterd waar die zoemer zit want dat ding maakt zo'n pokkeherrie dat ik 'm altijd zo snel mogelijk uit zet. Het signaal komt hoe dan ook van die 'piefjes' in de deurpost (bij mij zitten er 2, ik weet eigenlijk ook niet precies waarom 1 niet genoeg was).
De asbak kun je er makkelijk uitnemen, als je hem opent zie je aan de bovenkant in het midden een clipje uitsteken. Die moet je iets naar beneden drukken en dan pak je de asbak er zo uit.
Aan de zijkant van de asbak zit een sleepcontactje voor de sigarettenaansteker. Dat maakt contact met de metalen beugel waar de asbak invalt. Die metalen beugel heeft onder de asbak 2 schoefjes. Als je die eruit draait pak je dat beugeltje er ook zo uit --> daar zit aan de linkerkant een stekkertje aan waardoor de stroom tot in de asbak komt (via dat sleepcontactje).
Ik zou denken dat daar ergens een sluiting of een massaprobleem zit, waardoor de zoemer in/uitgeschakeld wordt?
Normaalgezien krijgt de asbak/sigarettenaansteker geen stroom als het contact af staat, dat zie ik aan de lader van mijn TomTom, dat lichtje gaat uit als je de motor afzet.
Misschien zit er een draadje klem oid als de asbak open staat, waardoor er contact gemaakt wordt?