[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Specaal gereedschap lenen , via uitleen centrale? : Algemene vragen over jouw auto - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 13:24

Specaal gereedschap lenen , via uitleen centrale?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Re:Specaal gereedschap lenen , via uitleen centrale?

Berichtdoor Tinus60 » 11 okt 2009, 18:00

Eric,

Weet jij niet een leuke schuur te huur in de bollenstreek zodat daar een sleutelruimte komt voor de bollenstreekgroep.

tinus60
Tinus60

Berichtdoor ??? » 11 okt 2009, 18:11

Ja precies Tinus.
Zoek ik al een tijdje naar Tinus.
Dus als iemand een garage/ schuur te huur weet bij deze.
???

Berichtdoor Limpsalot » 11 okt 2009, 23:41

Goed plan, Bollen. Ik ga ook 's rondkijken voor een mooie plek. Zou echt tof zijn!
Limpsalot

Berichtdoor Hans230CE » 12 okt 2009, 15:44

Uitlenen, pracht initiatief, maar.....

Ik zou het echt niet doen want daar komen problemen van, zoals er reeds meermaals is geöpperd, er lopen er hier rond die echt lange tenen hebben.

Het magazijn onderbrengen in Blesdijke, nu ik zie het al, ik heb werktuig x nodig, hup de auto in en na +/- 1450 km is het werktuig terug in Blesdijke (+/- 363km x 4 neem 1450 delen door 10liter per 10 km is grof 145 liter benzine x tja wat kost dat spul tegenwoordig neem 1.50/L = +/- 215€, daar kan ik veel voor zelf kopen)

Wat ik wel zie zitten is dat het spul opgeslagen wordt in Blesdijke/Waarland, vecht het maar uit en het daar gebruikt wordt door leden.

Maar dan zeg ik, ik stop bij Harry en die doet het dan wel voor me. Vind het altijd nog spijtig dat hij zo'n pokkeneind weg woont, dus ga ik naar mijn lokaal Benzmanneke en doe/laat het daar doen.4km, reken uit je winst in mijn geval.
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Tinus60 » 12 okt 2009, 16:05

Hans,
Ik ben het helemaal met je eens, opsturen of ophalen kost een heleboel duiten.
Dus dit idee is niet levensvatbaar.
Her en der in het land een sleutelruimte is beter maar kost ook al weer geld voor huur etc. moet je ook weer een aantal betalende leden voor hebben. maar betalen hebben wij altijd een hekel aan, dus dat zal ook moeilijk worden.

tinus60
Tinus60

Berichtdoor Hans230CE » 12 okt 2009, 16:14

Ik ga niet 100% akkoord met je, het zal een hele organisatie, boekhouding vergen.

Er is leven voor bv kleppensleutels, veerspanners,kleine dingen, maar ik denk dat je voor zulke werken best ter plaatse gebruik maakt van die dingen. En daar komen idd de lokalere sleutelsclubs veel handiger boven water ipv het centrale magazijn.

Nu ze moeten er maar over brainstormen.
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor ??? » 12 okt 2009, 16:23

Heren word achter de schermen druk over gebrainstormd en overleg gepleegd.
???

Berichtdoor Markparket » 13 okt 2009, 02:47

Zal ik ook even reageren....

Op zich een loffelijk initiatief natuurlijk, maar ik zou graag een financiele onderbouwing zien.
We hebben een vereniging met beperkte middelen.

Ik heb voor Blesdijke o.a. een Motometer Compressiemeetset gekocht (waarde ca € 600,00) en Hans Blesijke bv een veerspannerset (waarde ca. € 400,00).
Bij elkaar voor twee stuks dus al € 1.000,00 inkoop.....

Hoe gaan we dit als vereniging financieren van een zeer beperkte club kas?

We kunnen van alles willen, maar zonder leden en dus pecunia houdt het op;-)

Mijn idee: op naar de 500 betalende leden en bij € 20.000,= in 'oorlogskas' praten we verder;-)
Markparket

Berichtdoor Markparket » 13 okt 2009, 03:42

En dan heb ik het nog niet eens gehad over de verantwoordelijkheid.

Wat gebeurd er als iemand een veerspanner verkeerd gebruikt en zijn arm kwijt is bv?

IK wil daar niet verantwoordelijk voor zijn;-)
Markparket

Berichtdoor Trouwkoets » 20 okt 2009, 14:15

Onderwerp maar weer eens actueel maken.

Markparket vraagt hoe e.e.a. financieel kan worden opgezet. Mijn toevoeging is dat, naast initiele en vaste kosten kosten (verwerving gereedschap en het onderbrengen van het magazijn) er ook moet worden nagedacht over de operationele kosten, en wat dat betekent voor de huurprijs van het gereedschap.

Caspar
Trouwkoets

Berichtdoor wwwW123 » 20 okt 2009, 16:29

willen de leden van de vereniging dit (gereedschap aankopen) allemaal dan??
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee

Berichtdoor Jaap 230E » 20 okt 2009, 22:34

Heren,mag ik U allen nog eens uit nodigen om het voorstel / model GOED te lezen,
want gezien de reactie s worden er veel op opmerkingen / reactie s
geplaatst waarin het model reeds voor ziet.

En zeker dingen als aansprakelijkheid, wanneer er iets gebeurd met de desbetrefende persoon, is zeker iets wat goed in de leen overeenkomst omschreven dient te worden, en dat deze ten alle tijde voor de Lenende partij is.

Kosten:

Is maar een idee, je zou ieder jaar n.a.v. de prioriteiten lijst, zie / lees model voor 750,00 a 1000,00 euro kunnen beginnen met de aanschaf,
en zo ieder jaar opnieuw uit breiden.
Jaap 230E

Berichtdoor Markparket » 21 okt 2009, 02:18

Nogmaals Jaap,

Zie het niet als kritiek, maar er worden een paar simpele vragen gesteld.
Trouwkoets heeft ze net hierboven nog even verduidelijkt.

Die simpele vragen impliceren wel een vraag naar gedegen onderzoek en financiele onderbouwing.

Na alle gedonder rond mijn vorige posting hierover ben ik een dag of wat afwezig geweest en hoop nu op een wat constructiever antwoord.

Dan nog even kritiek:

Ik zou het op prijs stellen PERSOONLIJKE mail aan mij eerst aan mij te mailen, voordat je dat hier op het forum plaatst;-)
Markparket

Berichtdoor Toontje » 21 okt 2009, 05:15

hoi hoi
Ik heb dat hele verhaal nog eens overdacht en ben eigenlijk tot de conclusie gekomen.
A De geen die veel sleuteld heeft zelf het gereedschap al
B Die wie niet veel sleuteld en geen kennis ervan heeft zal het in de toekomst zelf ook niet gaan doen.
C Er zijn eigenlijk in alle uithoeken wel mensen die het wel kunnen en ik neem aan dat die al wel een keer willen helpen bij die wie het niet zelf kan.
D en als dat dan al te veel moeite is of kost om daar naar toe te rijden dan word dat hele verzend gebeuren ook teveel dus word het een heel gebeuren om het al met al weer rond te krijgen.

eindoordeel
als je teveel vrije tijd hebt en niet weet wat je er mee moet doen dan zou ik zeggen doe het.
ik vermoed dat je heel veel elende op de hals haald scheve gezichten en een hoop gezever.
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985

Berichtdoor wwwW123 » 21 okt 2009, 09:53

ben het eens met toon. daarnaast (naast het gedonder wat je krijgt, de risico's enz.enz.): als er een 'vrijwel gratis garage' komt voor ieder lid, dan kunnen kleine bedrijfjes als klasse klassiek en andere ook wel sluiten...
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980

Berichtdoor Weizengelb » 22 okt 2009, 12:08

ik ben het ook 100% eens met Toontje.

Ik heb eerder ook niet gereageerd omdat ik veel gereedschap zelf al heb of heb nagemaakt. Sommige dingen wil ik nog kopen maar die wil ik dan ook zelf hebben.
Ik leen zelf niet graag iets en leen ook niet zo graag meer uit.

Liever hanteer ik het gereedschap dan ook zelf als iemand een probleem heeft.

Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972

Berichtdoor Wiebren240D » 22 okt 2009, 18:44

Hallo Allemaal

we rijden al zo goed koop ja ook tussen aanhaalingstekens.

want in onderhoud gaat wel tijd en geld zitten
en als we nu met zijn allen lid worden van een sleutel club zijn er wel verschillende in het land.
ja dat kost geld maar even een paar belletjes of het liefst via mail wat internet heeft iedereen hier kost ook in de buurt van een 20 euro in de mnd.
en ik noem dan Sleutel plek Blesdijke waar ik ook lid van ben alleen voor de onder steuning kost maar 10 euro in de mnd en als je die club niet eens vol kan krijgen.
wat moet het dan worden ik denk niks.

met de groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
LPG: Ja

Berichtdoor Govert » 22 okt 2009, 23:25

Misschien moeten we eerst eens beginnen met een lijst van speciaal gereedschap op te stellen. Het lijkt me dat het vooral om gereedschap gaat wat duur of moeilijk verkrijgbaar is. Als je zo'n lijst hebt, weet je ook wat de investering is, hoe makkelijk transport/opsturen van het gereedschap is.

Aanschaffen via de vereniging is een optie, de eerder genoemde optie van een registratiesysteem van aanwezig gereedschap onder de leden kan ook al veel oplossen.

Per keer kan je dan bekijken of het loont om gereedschap te lenen danwel zelf te kopen. Als je 600 km moet rijden voor klepstelsleutels, dan kan je ze maar beter zelf kopen.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Markparket » 23 okt 2009, 00:47

Ik ga morgen voor een bedrag van een kleine € 1.000,00 gereedschappen halen voor Blesdijke.

Hans en ik hebben die samen (van uit prive middelen) ingekocht.

Er zitten gereedschappen tussen die echt met beleid behandeld moeten worden.....

Ik kan alleen maar zeggen wat er hier al reeds geschreven is:

Gereedschappen worden NIET uit geleend, maar mogen onder supervisie gebruikt gaan worden.
Markparket

Berichtdoor Markparket » 23 okt 2009, 00:49

Overigens wacht ik nog steeds op een plan van initiator, zowel financieel als qua organisatie.

Morgen is er een bestuursvergadering.....
Markparket

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto