Verder heb ik even de foto van je motor ruimte bekeken.. En volgens mij zit er wel hier en daar het een en ander fout aangesloten. Nogmaals: ik weet het niet 100% zeker, want ik heb Turbo, maar ik vermoedt sterk dat die van jou wat betreft de automaat hetzelfde moet zijn. Wat is je bak-nummer??
Zie bijgaande foto: (niet van mij hoor, gewoon van het eerder genoemde forum benzworld gejat)
I= vacuum regel klep waar ik het over had.
J (groene) doosje = demper (weet eigenlijk niet wat ie exact doet)
D= leiding naar je automaat.
C= 'vent' leiding.
1= Directe aansluiting op rembekrachigerleiding.
De rest heeft niets met Automaat te maken, of invloed erop. Werking is als volgt: Vacuum regel klep doet niets anders dan vacuum lekken (ja echt lekken). Waarom? De automaat is gemaakt voor benzine auto's. Deze hebben veel vacuum met weinig of geen gasgeven, en weinig met vol gasgeven.
Onze diesels niet. Daarom hebben ze die klep toegevoegd voor diesels om hetzelfde te krijgen. Diesels hebben juist veel vacuum bij veel gas, en ook vrij veel bij weinig gas. Daarom laten ze de klep vacuum lekken (valse lucht aantrekken) bij veel gas. Deze valse lucht trekt ie door leiding C. Deze mag dus niet aangesloten zijn aan je vacuum systeem. Eigenlijk ligt deze leiding los. Waarom dan toch een slang?? Ik weet het niet zeker. Hij gaat naar je interieur en naar de kleppen voor de EGR (op je kleppendeksel). Hij trekt lucht uit je interieur. Ik denk omdat Mercedes vond dat de lucht uit het interieur schoner is dan uit de motorruimte..
De andere leiding D. Krijgt dus vacuum vanuit de pomp, maar doordat de vacuumklep vacuum lekt (vals lucht trekt) regelt ie dus een hoog/laag vacuum in deze leiding.
Ik heb de leiding naar de automaat een tijdje los gehad, en daarna direct (zonder klep) op het vacuum aangesloten. Toen kon ik heel goed merken dat ie ruw schakelde zonder vacuum, en soepel met vacuum. Alleen direct op het vacuum is ie zo soepel dat ie gaat slippen als ie probeerd te schakelen bij vol gas. Daarom regelt de vacuum klep terug.
Je kunt ook aan de achterzijde van de vacuumregel klep (niet zichtbaar op de foto's, want aanwezig tussen blok en brandstofpomp) de aansluiting zien op het stangenstelsel wat je met je gaspedaal bedient. Hiervoor geld ook weer een afstelling. Die staat ook op de CD-rom.. Laat me ff weten als je die ook wil. Zal ik 'm ook ff posten..
<br><br>Post edited by: Haplo, at: 2009/10/26 18:42