[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Te veel positief Camber. : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 21:57

Te veel positief Camber.

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Te veel positief Camber.

Berichtdoor bartolo66 » 21 okt 2009, 23:56

Bij de wederopbouw van mijn Benz loop ik tegen het volgende aan.
Toen ik de auto kocht stond hij erg hoog op de poten, naar later bleek waren er meerdere rubbers van verschillende dikte boven de veer geplaatst. Kennelijk vond met de auto te laag staan of sloeg hij door zijn veren heen en heeft men gepoogd het op deze manier op te lossen. Het gevolg van deze actie was dat de auto met een enorm positief camber rond reed, het zag er niet uit en de wegligging correspondeerde met het beeld.
Ondertussen heb ik nieuwe veren, rubbers en schokbreker gemonteerd en wat schetst mijn verbazing, hij heeft nog steeds, naar mijn idee, veel te veel positief camber. Dit snap ik niet. (is wel minder geworden)
Verzachtende omstandigheden zijn dat de auto nog niet helemaal is opgebouwd, achterbank, achterruit, kofferbak en uitlaat ontbreken. Hierdoor zal hij nog wat verder door de veren zakken waardoor het camber iets zal afnemen maar volgens mij blijft hij dan nog erg positief.
Hoort dit zo?? Ik zie niet hoe ik dit zou kunnen veranderen dus mocht iemand het weten dan hoor ik het graag.

De foto geeft een beeld, het verschil in afstand tussen velgrand en waterpas boven en onder bedraagt 2cm

bartolo66

Re:Te veel positief Camber.

Berichtdoor Toontje » 22 okt 2009, 06:54

hoi hoi
tank er ook nog niet in en nog niet met de wagen gereden als ik mijn auto heb opgekrikt gehad staan de wielen ook zo na paar meter rijden is dat voor bij
groetjes toontje
foto na omhoog te zijn geweest

groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Toontje » 22 okt 2009, 06:57

foto omhoog kun je goed zien dat de wielen naar binnen gaan
en dan bij het neerzetten kunnen de banden niet opzij van de weerstand dus blijven de wielen naar binnen staan

groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Toontje » 22 okt 2009, 06:58

en zo na een paar meter rijden
groetjes toontje

groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor bartolo66 » 22 okt 2009, 16:15

Klopt toontje, had ik vannacht ook al bedacht kennelijk te geobsedeerd door de scheve wielen dat ik niet meer helder kon nadenken. Zal de wagen een dezer dagen een beetje heen en weer verplaatsen.
bartolo66

Keer terug naar Techniek