Bij de wederopbouw van mijn Benz loop ik tegen het volgende aan.
Toen ik de auto kocht stond hij erg hoog op de poten, naar later bleek waren er meerdere rubbers van verschillende dikte boven de veer geplaatst. Kennelijk vond met de auto te laag staan of sloeg hij door zijn veren heen en heeft men gepoogd het op deze manier op te lossen. Het gevolg van deze actie was dat de auto met een enorm positief camber rond reed, het zag er niet uit en de wegligging correspondeerde met het beeld.
Ondertussen heb ik nieuwe veren, rubbers en schokbreker gemonteerd en wat schetst mijn verbazing, hij heeft nog steeds, naar mijn idee, veel te veel positief camber. Dit snap ik niet. (is wel minder geworden)
Verzachtende omstandigheden zijn dat de auto nog niet helemaal is opgebouwd, achterbank, achterruit, kofferbak en uitlaat ontbreken. Hierdoor zal hij nog wat verder door de veren zakken waardoor het camber iets zal afnemen maar volgens mij blijft hij dan nog erg positief.
Hoort dit zo?? Ik zie niet hoe ik dit zou kunnen veranderen dus mocht iemand het weten dan hoor ik het graag.
De foto geeft een beeld, het verschil in afstand tussen velgrand en waterpas boven en onder bedraagt 2cm