beste steven,
in oktober heb ik een auto geimporteerd uit spanje. wellicht heb je hier iets aan.
Aanvankelijk leek het erop dat je je door een hele papierenwinkel moest worstelen omdat de spaanse wet voorschrijft dat je een soort belasting nummer moet hebben alvorens je als particulier je een onroerend goed alsmede ook auto,s kunt kopen.
maar het aanvragen van een dergelijk nummer Weet effe de naam niet meer moet via het spaanse consulaat in amsterdam aangevraagd worden en dat duuurt en duurt tot max 4 maanden.
ook zei men dat een naar een gestoria moest om het daar te laten regeln en gestoria is niets anders een bemiddelingsbureau voor transacties en zijn bij god niet goedkoop en werken volgens hun eigen spaanse temperament dwz vandaag komen en overmorgen of volgende week terugkomen.
Om een hell lang verhaal verder in te korten heb ik kontakt gelegd met
www.importauto.nl en via hun kun je en exportkenteken aanvragen. Wellicht is het ook mogelijk dat zelf aan te vragen in duitsland maar dat weet ik niet. In ieder geval krijg je dus een voorlopig kenteken inclusief verzekering voor 4 dagen en moet je binnen deze tijd weer thuis zijn. andere poespas en vragen over overdrachtbelasting ed zijn niet van toepassing. De verkoper regelt bij het brueau de trafic dat de auto is afgemeld en that is it total.
veel sucess en als je nog vragen hebt hoor ik het wel.
groetjes
Bram ut Limburg.