Hi Benzofielen,
Omdat ik de historie van mijn 240D (bj 1984) onbekend is heb ik het zekere voor het onzekere genomen en o.a. mijn koelvloeistof vervangen.
Nu doet zich (in mijn ogen) een vreemd verschijnsel voor nadat ik het koelvloeistof heb vervangen.
De onderste radiatorslang (die van onderaan de radiator naar het thermostaathuis loopt) blijft koud!!
Wel heb ik het volgende opgemerkt / gedaan:
• Als de radiatordop verwijdert is (temp meter iets door de 80graden), dan zie ik wel het koelvloeistof, maar ik zie dat bij draaiende motor NIET stromen / verplaatsen, alsof de thermostaat dicht is.
• Temperatuurmeter loopt op en blijft op ongeveer 80 – 85 graden staan, ongeacht of ik op de snelweg, in de stad of in de file rij, de temperatuurmeter is nagenoeg constant.
• De kachel begint na ongeveer 2 a 3 km warme lucht te geven (na een koude start)
• Na een lange rit over de snelweg wijst de oliedrukmeter 2.0 – 2.5bar aan bij stationair toerental en de stationair toerental verstelknop naar rechts gedraaid).
Wat heb ik fout gedaan??
Alvast bedankt
PS: ik heb de zoekfunctie gebruikt doch niks relevants gevonden<br><br>Post edited by: MAD, at: 2009/10/23 22:29