MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 12:29

Becker Europa verwijderen

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Becker Europa verwijderen

Berichtdoor De Boskabouter » 27 jun 2009, 23:11

Ik weet dat het voor W123-liefhebbers vloeken in de kerk is, maar toch wil ik mijn Beckerradio verwisselen voor iets moderners.

Maar.................hoe verwijder ik deze Becker uit de console zonder de boel te slopen?
De Boskabouter

Re:Becker Europa verwijderen

Berichtdoor Leon » 27 jun 2009, 23:27

Knoppen eraf,

Frontje eraf,

Dan zie je links en rechts twee schroeven/boutjes, die draai je los.

Die boutjes zitten in een asje / staafje wat de radio op zijn plaats houdt; als de boutjes los zijn duw je naar boven en pak je ze er naar onderen uit.

Nu kan je de radio naar voren halen...

Enneh... Laat die radio gewoon zitten :) Die hoort in die auto :)

Oh ja, radio vervangen geeft verbetering van het geluid, maar het vervangen van de speakers is een veel belangrijkere schakel. Magnat carfit 102, of boston S45 passen er zo in.
Leon

Berichtdoor De Boskabouter » 28 jun 2009, 10:04

@ Leon. Dank voor de tips!
De Boskabouter

Berichtdoor De Boskabouter » 19 okt 2009, 15:50

De speakers van Leon, Boston S45 en Magnat Carfit 102, zijn dat de vervangers voor de standaard dashboardspeakers en kunnen die er zo worden ingezet zonder aanpassingen?

Op de hoedenplank zit nu niets. Betekent dat boren, of zitten er al gaten? De snoeren kan ik ook via het gat van het verbanddoosje leiden.

Handige tips?
De Boskabouter

Berichtdoor Leon » 23 okt 2009, 00:58

Die speakers passen er zo in.

Achter kan je (ff uit mijn hoofd) 13cm kwijt, er zit een holling in het metaal onder de hoedenplank, en er zijn ronde roosters te vinden. Maar, je hebt maar heel weinig inbouwdiepte beschikbaar. Eerst meten, dan speakers kopen dus :)
Leon

Berichtdoor Jaap 230E » 23 okt 2009, 13:49

Leon dat klopt weinig diepte, zo ook vroeg ik me af of het niet slecht is voor de magneet van de speaker dat dat ijzer er zit?

goeten,

Jaap
Jaap 230E

Berichtdoor Leon » 23 okt 2009, 16:02

Nee hoor, het zal wel iets invloed hebben als je het meet, (thiele small parameters zullen iets wijzigen) maar jij en ik zullen dat niet horen.

Op zich is er niets op tegen om achterin een klein en bescheiden breedbandspeakertje te hebben, ik heb liever dat mijn geluid van voren komt. ja toch? :)
Leon

Berichtdoor Limpsalot » 23 okt 2009, 19:28

Er bestaan luidsprekers met de magneet aan de "verkeerde"kant. Dwz dat de magneet IN de conus zit ipv er achter. Zo kun je een speaker van redelijk formaat hebben met zeer geringe inbouwdiepte.
Limpsalot

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto