Heren, kom op zeg.. Wat een onzin.. Citaat: "Geeft alleen maar een hoop narigheid".. "Vervangen door standaard spul, en/of luchtdempers".. "kan een heel gepiel zijn"..
Hou je mond alsjeblieft als je niet weet waar je het over hebt. Ik heb inmiddels zo'n systeem vernieuwd en weet wat ik zeg.
Ten eerste: Het is een heel mooi en degelijk systeem. Als je 't netjes doet geeft het absoluut geen narigheid. En als het een heel gepiel is om het werkend te krijgen snap je er niks van.. Het vacuum systeem van onze Benz is gepiel, dit is grofstoffelijk en duidelijk.
Dat verbaast me uberhaupt erg, want als er 1 systeem simpel is, is het dit wel. Je kan het amper fout doen, en je hoeft het niet eens te ontluchten wanneer je klaar bent. Nieuwe spullen monteren olie erin en klaar.
Ja de dempers (eigenlijk geen dempers, maar actuatoren) zijn duur, maar gaan heel erg lang mee. De eigenlijke dempers (de veerbollen) zijn zelfs goedkoop. En nee, beide kun je niet reviseren.
In tegenstelling tot de klep (ventiel) die kun je wel reviseren, en is dus ook niet duur (maar ook minder vaak kapot).
Kortom.. Je rijdt een klassieker, en iedereen weet dat dat niet de goedkoopste auto's zijn. Dan moet je een Aygo gaan rijden. En we zijn allemaal trots op onze stijlvolle auto's.. Laten we ze dan ook gewoon in ere houden.
Je zult mij niet horen als je een waardeloos systeem wil vervangen door iets beters/moderners. Maar dit is absoluut geen waardeloos systeem. En als de boel goed is en werkt zul je zien dat het comfort en de veer, en demp-eigenschappen onovertroffen zijn. Daar kan geen moderne auto tegenop!
PS.. Oja, en ik ben niet boos.. Wil alleen ff wat tegengas geven..
<br><br>Post edited by: Haplo, at: 2009/10/23 23:55