[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
lekkage : Interieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 00:48

lekkage

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

lekkage

Berichtdoor groen_300TD » 26 okt 2009, 14:08

'k weet het, er is al heel veel over geschreven, maar kom er niet uit. Er staat water in de auto bij de achterpassagier op de vloer (logisch want water gaat niet naar boven), en het is niet zo'n beetje water. Er is ook een hoop nattigheid gevallen de laatste tijd.

De vraag is natuurlijk, waar kan het vandaan komen? Waar moet ik het eerste naar kijken? Er staat wel eens geschreven door lekkende deurubbers.....of kan het nog wat anders zijn? Is het op één of andere manier te controleren?
Richard
groen_300TD

Re:lekkage

Berichtdoor Frasp » 26 okt 2009, 14:44

Bij mij was het waterballet afgelopen, na het vervangen van het achterruitrubber. Ook water achter de passagiersstoel

Succes
Frank
Frasp

Berichtdoor Wim Matsinger » 26 okt 2009, 15:20

Heb je een schuifdak?

Indien ja de afwatering van je schuifdak checken.. de 4 hoeken (buisjes waar rubberenslang opzit kan lek zijn.
Wim Matsinger

Berichtdoor groen_300TD » 26 okt 2009, 17:21

Ik heb een schuifdak, zal het controleren. Was wel het laatste waar ik aan dacht...
groen_300TD

Berichtdoor 300TD W123 » 26 okt 2009, 17:36

Hallo

Bij mij is 95% van het water in de koets afkomstig geweest van het schuifdak, na reparatie van het afvoerpijpje linksvoor is de wagen bijna helemaal droog na een regenbui. Het loshalen van de hemel stelt ook niet zo heel veel voor. Staat hier al wel ergens beschreven.

Groet Mark
300TD W123

Berichtdoor Citrobenz » 26 okt 2009, 17:57

Richard kijk ook even naar de schanierbakken.
Is de afwatering wel vrij, zit heel vaak dicht.

Daar is al veel over geschreven, als je even via de zoekfunctie zoekt vind je het vast wel.
Want er staan ook duidelijke foto's bij waar je precies moet kijken

succes
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor RenK » 12 nov 2009, 20:37

Hoi Richard
Klinkt me bekend in de oren helaas. De witte Bens droop rechts achterin van het water. Matten eruit en rubberdop uit de vloer getrokken. Er stond wel 6cm water. Geen schuifdak dus daar kan het niet van komen, raam rubbers voor en achter zijn droog, deur rubbers idem. Scharnier bakjes zijn schoon, om gek van te worden.
Mijn andere Bens had dit probleem ook, dus daar spatbord eraf. Daar bleek de onderste rand van het binnenscherm doorgerot, water uit de scharnierbak liep zo langs het motorschot onderin naar binnen. Dus maar stukkie ingelast en dicht. Water bleef komen. Dus verder zoeken. Toen bleek de bodem van de scharnierbak helemaal rot onder de laag kit. Zijscherm eruit geslepen en scharnierbak opengelegd. AARRGG een klomp verroest metaal. Dus nieuwe plaat ingelast en motorschot ook weer hersteld. Zaak opgebouwd en ….droog.
Ben bang dat dit zelfde het geval is bij mijn witte Bens. Of gat onderin binnenscherm/brandschot of lekke scharnierbak. Beide zijn flinke klusjes. De blauwe Bens is nu kurkdroog van binnen, zodra het weer het toelaat ook de witte van zijn scherm ontdoen en kijken wat er aan de hand is.
Hoop voor jouw dat het rubbers zijn, scheelt veel werk.
Vr. Groet
Kees
RenK

Berichtdoor melbard » 12 nov 2009, 21:21

is dat links of rechts van de achterpassagier .
als het links achter dan is het water van uit je voorraam ik zou naar de rubber van je voor reut kijken.
je krijgt water onderlangs naar achteren.
succes.................
melbard

Berichtdoor bartolo66 » 12 nov 2009, 22:33

Schrale troost is dat, als er water in blijft staan, hij achter op de bodem in ieder geval dicht zit...ha ha ha. Niet grappig!

Het kunnen meerdere plaatsen zijn. Een aantal (de meeste) zijn al benoemd.
Bij de meeste auto’s met dit probleem was het altijd eerst zaak om te weten of de auto volliep als je reed of als je stilstond, dan kon je zaken uitsluiten. De Benz loopt bijna altijd vol als je stilstaat, dat is tenminste mijn indruk.
Het probleem is dat het water onder de antidrunplaat en via de dorpel naar het laagste punt loopt. Hierdoor is het moeilijk te achterhalen waar het de wagen binnendrigt.
Aan bovenstaand lijstje kan ik nog de dorpelkoppen toevoegen, is vanuit de wielkast vaak wel te zien.
bartolo66

Keer terug naar Interieur