door RenK » 12 nov 2009, 20:37
Hoi Richard
Klinkt me bekend in de oren helaas. De witte Bens droop rechts achterin van het water. Matten eruit en rubberdop uit de vloer getrokken. Er stond wel 6cm water. Geen schuifdak dus daar kan het niet van komen, raam rubbers voor en achter zijn droog, deur rubbers idem. Scharnier bakjes zijn schoon, om gek van te worden.
Mijn andere Bens had dit probleem ook, dus daar spatbord eraf. Daar bleek de onderste rand van het binnenscherm doorgerot, water uit de scharnierbak liep zo langs het motorschot onderin naar binnen. Dus maar stukkie ingelast en dicht. Water bleef komen. Dus verder zoeken. Toen bleek de bodem van de scharnierbak helemaal rot onder de laag kit. Zijscherm eruit geslepen en scharnierbak opengelegd. AARRGG een klomp verroest metaal. Dus nieuwe plaat ingelast en motorschot ook weer hersteld. Zaak opgebouwd en ….droog.
Ben bang dat dit zelfde het geval is bij mijn witte Bens. Of gat onderin binnenscherm/brandschot of lekke scharnierbak. Beide zijn flinke klusjes. De blauwe Bens is nu kurkdroog van binnen, zodra het weer het toelaat ook de witte van zijn scherm ontdoen en kijken wat er aan de hand is.
Hoop voor jouw dat het rubbers zijn, scheelt veel werk.
Vr. Groet
Kees