[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Lichte tik in moter 300D : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 15:34

Lichte tik in moter 300D

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Lichte tik in moter 300D

Berichtdoor Gerwin » 27 okt 2009, 12:52

Beste Lezers,

Afgelopen weekend heb ik de kleppen van mijn 300D gesteld omdat er een licht tikken hoorbaar was bij het stationair lopen maar ook tijdens het rijden.

Nu is tijdens het rijden geen geklik van de de kleppen meer hoorbaar. Maar tijdens het stationair lopen wel. Het geluid komt hoorbaar van de voorzijde van de motor. Km-stand is 136 000 km. Ik krijg er de zenuwen van :S

Distributie ketting glimt als nieuw, de hele motor glimt inwendig. Wel heeft ze enige tijd stil gestaan, te zien aan oxidatie onder het kleppen deksel.

Iemand suggesties, goede garage omgeving Delft etc. Of iemand die wil luisteren?

Groet Gerwin<br><br>Post edited by: Gerwin, at: 2009/10/27 11:54
Gerwin

Re:Lichte tik in moter 300D

Berichtdoor Govert » 27 okt 2009, 14:10

<br><br>Post edited by: Govert70227, at: 2010/02/24 20:54
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Gerwin » 27 okt 2009, 14:14

Nee tijdens het tornen is er niets te horen. Ketting staat strak... Ziet er perfect uit, heeft ook pas 136 000 km gedraaid. Hoe is de vacuum pomp te controleren? Stoppen of doorrijden?

Groet Gerwin
Gerwin

Berichtdoor Govert » 27 okt 2009, 14:21

<br><br>Post edited by: Govert70227, at: 2010/02/24 21:15
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Gerwin » 27 okt 2009, 14:45

Ik ga vanavond weer luisteren, kijken of ik beter kan bepalen waar dit vervelende geluid vandaan komt...

Extra, wanneer de motor koud is, niets tot bijna niets hoorbaar. Bij een warme motor duidelijk hoorbaar...

Groet
Gerwin

Berichtdoor Gerwin » 28 okt 2009, 01:31

Ik vermoed toch dat het een klep is... Het geluid komt zeer duidelijk van het midden van het deksel. Beetje vreemd zaterdag allemaal volgens de regelen der kunst gesteld. Hierna liep ze perfect! Vanavond sleutels en gereedschap kist opgehaald. Morgen maar eens controleren.

Misschien had ik toch nog even iets langer de auto moeten inrijden voor ik ging stellen. Immers een auto die maar 5200 km per jaar gereden heeft...

Wat verdient de voorkeur, stellen bij een warme of koude motor? Ik weet dat de spelingen anders zijn!

Groet Gerwin
Gerwin

Berichtdoor Govert » 28 okt 2009, 01:48

<br><br>Post edited by: Govert70227, at: 2010/02/24 21:17
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor JantjeV8 » 28 okt 2009, 08:44

Als hij blijft tikken zou je bijna gaan denken dat er een zuigerveer vast zit. Mede ook omdat het ding zo weinig gelopen heeft.
Een verstuiver kun je ook horen tikken als die niet zo lekker meeloopt, maar je krijgt ook een tikkend geluid als een verstuiver niet lekker injecteert. Die foute verbranding geeft ook kloppende geluiden.
Wat Govert zegt, dikke schroevedraaier tegen het blok op strategische plekken en je oor tegen het handvat.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja

Keer terug naar Diesel Specifiek