MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 15:23

Vervangen hulpstuurhuis bout+rubberlager-advies

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Vervangen hulpstuurhuis bout+rubberlager-advies

Berichtdoor Remigius » 17 nov 2010, 16:47

Mannen,

De grote reportage over hardyschijf vervangen e.d. wordt nog aangevuld maar voor nu even (snelle) vraag:

Kan een mens (ik) met 2 sleutels een schroevendraaier en huiskrik de bout+rubberlagers van het hulpstuurhuis vervangen? De wis-cd is vrij duidelijk op zich, alleen het afstellenen/monteren op 120NM aandraaien is wat lastig-vooral de speling meten tussen 2 busjes.

Ik dacht zelf eerder: wiel eraf, bout eruit, rubbers eruit peuteren, nieuwe rubbers erin drukken, stuurarm monteren, bout erdoorheen en heel stevig aandraaien...

Lukt dat zo of mis ik belangrijke punten ?

Groeten en bedankt,

Remy
Remigius

Re: Vervangen hulpstuurhuis bout+rubberlager-advies

Berichtdoor RenK » 21 nov 2010, 17:19

Hoi,

Sta hier voor zelfde klusje, ben dus nieuwsgierig naar de ervaringen die jij te horen krijgt.

Vr.grtz
Kees
RenK

Re: Vervangen hulpstuurhuis bout+rubberlager-advies

Berichtdoor Remigius » 22 nov 2010, 10:53

Wel geen reacties to zover, waarschijnlijk spreekt het ook voor zichzelf, de WIS-cd is er redelijk duidelijk over. Wel een secure klus mbt tot die bout en de metalen buisjes die erin komen..en het aandraaien to 120Nm lijkt mij knap strak-maar dat is ok.

Mocht ik er aan toekomen in een dolle bui-dan meld ik mij weer hoe het ging. Ik hoop vandaga of morgen die bout te ontvangen in de brievenbus:-)
Remigius

Keer terug naar Techniek