[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Goedkoop is duurkoop!! : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 11:24

Goedkoop is duurkoop!!

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Goedkoop is duurkoop!!

Berichtdoor JantjeV8 » 30 okt 2009, 08:36

Gisteravond heb ik voor een mede Benz rijder z'n remblokken vervangen. De remvloeistof hoefde van hem niet. Dus zo gewenst, zo gedaan.

Ik had hem een prijs opgegeven voor de remblokken aan te schaffen, maar dat was te duur, hij bracht zelf remblokken mee die hij via internet had aangeschaft: E 15,00 voor 8 blokken thuis gestuurd en wel. Bij hoog en bij laag werd gezweerd dat deze blokken ook door Mercedes waren goed gekeurd, kijk maar, want het Mercedes-nummer staat ook op het doosje... Vooruit maar, het zal wel.

Voor de oude er uit, de nieuwe er in. Wel de klauw even schoon geschraapt enzo. Kopervet er aan. De blokken pasten keurig, alleen het stekkertje van de slijtage indicator paste van geen kanten. Dat hing er zo los aan dat ik het met een waterpomptang wat verwrongen heb om klem te blijven zitten. Mmmwjoah, wordt er dan gezegd, dat maakt me niet uit, die blokken verslijt ik toch nooit meer...

Vervolgens achter.
Oude blokken er uit. Nieuwe er in.... En toen lukte het niet meer. De nieuwe blokken waren veel te dik. De opening tussen de klauw was 37,7mm. De dikte van 2 blokken en de schijf was 40,4mm.
Dus weer een concessie, al de 2e en dat voor een paar remblokjes.
In eerste instantie toen maar aan iedere kant 1 nieuwe en 1 oude (de dikste) geplaatst. Maar die vlieger gaat ook niet op want de nieuwe te dikke blok positioneerd zich over de nominale middellijn en drukt dus ook te hard tegen de schijf.
Hij opperde nog om de slijptol op de nieuwe blokken te zetten. Ik heb hem succes gewenst, dat doet ie maar bij zichzelf thuis voor de deur en als die blokken dan op maat zijn komt ie maar terug.
Uiteindelijk dus de oude weer terug geplaatst.
1 voordeel, z'n achterklauwen zijn mooi schoon gemaakt nu.
Ik had nog de gedacht om de blokken even onder de freesbank door te halen, maar dalijk spendeer ik een hoop tijd en verneuk ik een frees op een setje blokken van 15 euro..

Gewoon goed spullen kopen, dan maar een paar tientjes meer!!
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:Goedkoop is duurkoop!!

Berichtdoor klaasqatar » 30 okt 2009, 09:16

heeeeeeeelemaal met je eens, bij de beter automaterialenzaak kun je ook gewoon je spullen krijgen, wel geen 15 euro, maar wel dingen die gewoon passen.....
Hetzelfde als met de machines, origineel past gewoon, imitatie past gewoon net niet, of geeft vaak problemen
klaasqatar

Berichtdoor Citrobenz » 30 okt 2009, 10:29

Wat ik vaker zeg, op remmen moet je niet bezuinigen.
Met de blokken gaat het niet alleen om de maatvoering maar ook nog eens om de kwaliteit van de voering op die blokken. Daarmee rem je tenslotte.
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee

Berichtdoor Adrieaantjuhh » 30 okt 2009, 11:52

wat is een paar tientjes nou het gaat wel over veiligheid van jezelf en die van anderen
dit is hetzelfde liedje met banden ik spendeer liever wat meer en weet dat t goed zit.
Maarja wie ben ik

groet Arjan
Adrieaantjuhh

Berichtdoor Weizengelb » 30 okt 2009, 19:27

Ik koop nooit meer goedkope blokken.

de laatste die ik ooit had (weet niet meer waarvandaan) maakten zon lawaai bij het remmen dat ik op vakantie dacht dat er iets mis was. Ben zelfs in italie bij een garage gestopt om het na te laten kijken.

Waren dus gewoon die prulblokken die een enorm metaal-schuurgeluid maakten als ze een beetje flink warm werden (in de bergen en zo...)

rotzooi.

Alleen nog maar topmerken! Ate dus.
bij mijn automaterialenzaak verkopen ze Textar. Dat engelse spul leek me niks maar ik kreeg daarna bij de Mercedes dealer ook Textar (?), zal dus ook wel goed zijn... heb er geen problemen mee tot nu toe in elk geval.

Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Bouwjaar: 1972

Re:Goedkoop is (soms) duurkoop!!

Berichtdoor Ronald300D » 31 okt 2009, 00:13

Ha luitjes,

Over het aanschaffen van imitatie-onderdelen kan een heel dik boek geschreven worden.
Ik schaf soms ook imitatie aan.
Het probleem is dat de bedrijven (meestal via internet) of beter gezegd de mensen die werken bij de
leverancier van imitatie-onderdelen vaak geen benul hebben wat ze verkopen. En dus ook niet kunnen
checken of je het goede onderdeel hebt besteld.
Het voordeel van origineel is dat je vaak beter advies krijgt. Maar tegenwoordig weten ze bij de dealer
ook niet altijd waar je het over hebt.
Met remmen e.d. denk ik dat origineel vaak langer meegaat.
Het lijkt me vooral een kwestie van geld. Iemand die geld genoeg (over) heeft koopt waarschijnlijk
originele onderdelen en laat deze misschien ook nog bij de dealer monteren.
De meeste mensen (zoals ik) hebben een hobby die betaalbaar moet blijven en steken veel tijd in het zoeken naar goedkope onderdelen.
Maar zoals gezegd er kan een heeeeeeel dik boek over geschreven worden ;-)
Groetjes,

Ronald

Ronald300D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Bouwjaar: 1968

Berichtdoor Weizengelb » 31 okt 2009, 00:22

ik heb laatst ook een imitatie uitlaat besteld. Al met al misschien 100 euro goedkoper, maar toch spijt. Het ziet er meteen al uit als troep...

eens zien hoe lang hij meegaat...
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Bouwjaar: 1972

Berichtdoor wwwW123 » 01 nov 2009, 16:09

er is goed imitatiemateriaal en er is minder goed tot slecht imitatiemateriaal.
er zijn voor remblokken diverse goede fabrikanten. net als voor remschijven enz.enz.
wat je al merkt; Mercedes koopt ook bij diverse fabrikanten in.
daarnaast is het ook soms een kwestie van; wat is het je waard??
ik heb bijv. een imitatiescherm gekocht en gespoten. ik vind het prima. past onderaan de voorkant ook gewoon goed, misschien moest ik iets meer duwen dan bij een origineel, maar het is wel nieuw en als je het goed behandeld/spuit....dan ben ik benieuwd of dit
eerder roest dan een mb.scherm.
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980

Berichtdoor FrankG » 13 nov 2009, 14:08

Ik had eens nieuwe balhoofdlagers nodig voor een Honda motor. Vraagt die motorman of ik normale kwaliteit wil voor een hoge prijs, of superkwaliteit voor een lage prijs. Dus ik zeg: "Je vergist je, 't is andersom!"
"Neehee, goed luisteren: dure orginele Honda kogellagers of goedkope veel betere SKF kegellagers!".

En dan zijn er toch mensen die orgineel Honda willen.

Oftewel: er zijn uitzonderingen op bovengenoemde stelling!
FrankG

Berichtdoor erikstunt » 15 dec 2009, 23:50

Hoi hoi,

Waar kan je ergens een complete imitatie uitlaat kopen voor een W123 300D?

Groetjes
Erik
erikstunt

Berichtdoor Leon » 15 dec 2009, 23:58

Hoi Eric,

Welkom op het forum! Post anders even een vraag in het "vraag en aanbod" gedeelte van het forum. Nu zit je in iemand anders zijn topic namelijk.

Dat vind je hier: http://w123club.nl/component/option,com ... /catid,18/
Leon

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto