[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Harde bonken bij elke oneffenheidje in de weg : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 12:34

Harde bonken bij elke oneffenheidje in de weg

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Harde bonken bij elke oneffenheidje in de weg

Berichtdoor ronald » 12 maart 2006, 20:06

Hallo beste W123 rijders

Ik heb vandaag nieuwe schokbrekers gemonteerd om mijn 280CE. tot mijn verbazing maakt mijn auto links achter (bij de schokbreker) een bonkend geluid alsof deze los zit.Dus heb ik vervolgens mijn schokbrekers weer er onder uit gehaald rubbers bekeken of deze goed zaten want deze zijn konische. maar alles zit volgens mij goed.

Kan iemand mij vertellen wat het kan zijn iets in de ophanging ofzo??? het is vanaf dat ik nw schokbrekers geplaats heb.

met vriendelijke groeten

W123 liefhebber
ronald

Antwoord:Harde bonken bij elke oneffenheidje in de weg

Berichtdoor Weizengelb » 14 maart 2006, 10:19

Heb je ze goed genoeg vast gedraaid? De rubbers moeten behoorlijk ingedrukt worden.
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re:Antwoord:Harde bonken bij elke oneffenheidje in de weg

Berichtdoor Lilian 230 TE » 31 okt 2009, 16:10

Ik heb dit, na installatie van nieuwe dempers, achter ook. Na verwijdering van de afdekplaat die over de achterdempers heen ligt blijkt dat de schroefdraad van de dempers te lang is en deze bonken nu tegen de metalen plaat aan als de dempers worden ingedrukt. Dempers zijn gemonteerd bij ATU ... garantie heb ik nog maar ik vraag me af of ik het zo 123 zelf kan verhelpen. Misschien de afdekplaat wat verhogen?

Heeft iemand een fotootje van hoe het er in een 230TE uit hoort te zien met de originele dempers?

Alvast bedankt,
Lilian<br><br>Post edited by: Lilian 230TE, at: 2009/10/31 15:15
Lilian 230 TE

Re:Harde bonken bij elke oneffenheidje in de weg

Berichtdoor bartolo66 » 31 okt 2009, 18:53

kun je vertellen wanneer hij bonkt? is dat bij het inveren of juist bij het uitveren.

sorry, ik reageerde op de eerste post maar ik zie dat hij al van ff geleden is.<br><br>Post edited by: bartolo66, at: 2009/10/31 17:55
bartolo66

Re:Harde bonken bij elke oneffenheidje in de weg

Berichtdoor Lilian 230 TE » 31 okt 2009, 20:02

Tja, dat is het nadeel van een oud topic weer nieuw leven inblazen! :)
In mijn geval is het dus bij het inveren, de schroefdraad van de dempers komt dat wat omhoog en dat zorgt voor de bonk.

Iemand een fotootje?
Lilian 230 TE

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto