[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
tapeinden uitlaatspruitstuk M102 : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 21:41

tapeinden uitlaatspruitstuk M102

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

tapeinden uitlaatspruitstuk M102

Berichtdoor Jaap123 » 01 nov 2009, 17:05

Gisteren mijn uitlaat vervangen; de scheur in het spruitstuk was zo groot geworden dat ik dit voor de APK maar vervangen heb.
Bij de plaatselijke MB-dealer ook maar even nieuwe tapeinden voor het uitlaatspruitstuk besteld want die willen nog wel eens breken.

Wat schetst mijn verbazing: toen ik de nieuwe tapeinden wilde monteren blijken ze te kort. Er zat niets anders op dan maar weer de oude monteren. Mmaar toch iets om op te letten.
Motor: M102 (230TE). De tapeinden die door de dealer geleverd werden (onderdeelnr N000835008131) zijn 45mm lang. De tapeinden die je nodig hebt zijn echter 55mm.

Deze week maar even kijken of ik die 8 tapeinden kan terugbrengen...
Jaap <br><br>Post edited by: Jaap123, at: 2009/11/01 16:08

Jaap123

Re:tapeinden uitlaatspruitstuk M102

Berichtdoor JantjeV8 » 02 nov 2009, 13:52

Tapeindjes kun je ook bij de technische groothandels halen. Wel met kopervet terug monteren!!
Uitlaatspruitstuk ook met nieuwe koperen moeren monteren!
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Wiebren240D » 02 nov 2009, 19:46

Hallo Jaap

ja woont in NoordHolland.
ik hoop in de buurt van Waarland als dat zo is breng het kapotte spruitstuk dan even bij Jaap langs kan die even bekijken of het te lassen is.
ik weet het zelf wel bijna zeker maar toch Jaap moet het zelf zien en zeggen of het ook zo is dat ie het spruitstuk kan lassen.

met de groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Jaap123 » 02 nov 2009, 22:47

Wieberen, het spruitstuk is voor de helft doorgescheurd dus dat zou ik niet meer gebruiken. En het was al eens eerder gelast.
Er zijn vast wel betere uitgangspunten te vinden als je wilt gaan lassen. Maar wie het eens proberen wil, kan het gratis komen ophalen.

Nieuwe spruitstukken staan bij de dealer in backorder, zouden in december of januari weer leverbaar moeten zijn. Had ik eerlijk gezegd liever gedaan maar ik wilde graag begin november (voor de APK) een ander spruitstuk (en uitlaat) gemonteerd hebben.
Uiteindelijk via een sloper een gelast exemplaar gemonteerd.

@ Jantje: bij de automaterialenzaak die zaterdag open was, hadden ze wel tapeinden maar die waren nog korter. En ik wilde niet wachten tot halverwege de week tot de dealer de juiste maat had besteld.

Jaap123
Jaap123

Berichtdoor Limpsalot » 02 nov 2009, 23:50

En hoe is het met de quest voor de RVS spruitstukken verder gegaan?

Ik ben ook wel erg in geïnteresseerd in zo'n spruitstuk.

Alex240Diesel? Trouwkoets?
Limpsalot

Berichtdoor Trouwkoets » 03 nov 2009, 23:55

@Jaap: onderdeelnummer van tapeinden, juiste maat met hoge treksterkte (10.1 ipv 8.8) is 102 990 0305. Zie ook deocument 14_1.pdf genoemd in mijn eerdere post. Ik heb ze hier bij de plaatselijke MB dealert gehaald.

Caspar
Trouwkoets

Berichtdoor Jaap123 » 04 nov 2009, 18:30

Caspar,
ik heb het spruitstuk weer gemonteerd afgelopen zaterdag met de oude tapeinden. Ik had de nieuwe bij de dealer besteld juist om probemen als deze te voorkomen. Maar dat ging helaas evengoed mis.
Nummers zeggen niet altijd wat omdat ze ook geregeld wisselen. Zo waren de nummers van de uitlaatpakkingen ook weer anders dan die in het pdf-document, maar ze pasten prima.
Daarom geef ik ook de lengte van de tapeinden; die kun je vooraf controleren.
Jaap123
Jaap123

Berichtdoor Limpsalot » 06 nov 2009, 11:01

Wil niemand vertellen of het gelukt is met de RVS spruitstukken?
Limpsalot

Keer terug naar Techniek