Hallo lotgenoten, Mijn naam is Wim en heb sinds begin september een Engels rode Mercedes 200 W123. Goed onderhouden. Deze Engels rode Mercedes is afkomstig van een 88 jarige tweede eigenaar (26 jaar in 2e hand). Eerste eigenaar was een Mercedes medewerker.(van 24-08-1981 tot 30-07-1982). Alles tot in detail beschreven in de boekjes.
De Becker radio werkte helaas niet, deze heb ik eruit gehaald en wat bleek: de kabels waren niet aangesloten.
Ik heb de radio geprobeerd maar er zat geen enkel leven in. Op de auto zijn stikkers aangebracht van een Blaupunkt radio. Dus die zal de eigenaar wel gehouden hebben. Ik heb er nu een andere radio ingezet. De verlichting van het dashboard wekte niet maar na het steeds maar draaien aan de potmeter van de verlichting werkte het gebrekkig maar toch… ik zal hem eens inspuiten met contactspray.
Ik ben gevallen voor het design van de auto; prachtig die neus… eindelijk zie ik een neus! En die kleur Hé, zie ik niet zo vaak. Dit is de mijn eerste Mercedes en het rijdt subliem. Vooral geniet ik van de automaat; ik ben nl een schakelauto gewend. Onthaasten….dat is het!
De auto is dealer onderhouden; alle beurten zijn keurig ingevuld. Ik wist dat er roest zou kunnen zijn bij de voorste kriksteunen en heb daar ook bewust naar gekeken bij de aankoop. Ook heb ik naar het voorpaneel van de radiateur gekeken. Het bleek dat er inderdaad aan gelast was. Maar wat wil je met een auto van 28 jaar oud!
Ben van de zomer van plan de beide spatborden er af te halen en het geheel goed te restaureren. Daarbij komt het restauratieproject van “Toontjeâ€goed van pas! Mijn petje af voor hem; wat een doorzettingsvermogen heeft hij!
Ik ben op dit moment bezig om plastic binnenschermen, die er ook in de 3e serie zitten, aan te brengen. Ook heb ik rubberen doppen, die bij het oude type Vito gebruikt worden, in de kriksteunen aangebracht (was een tip van een handelaar die ik ontmoette in Rosmalen); komt er tenminste geen vuil meer in de kriksteunen. Ik heb er al vele kilometers mee gereden. Wat mij opviel is dat het benzinelampje op een gegeven moment begon met aan en uit gaan. Ik ben kort daarna naar de pomp gegaan en kon er niet meer dat 47 liter in krijgen. Kennelijk moet het lampje constant branden om in de reserve van 9.5 liter te komen. Al met al ben ik ontzettend blij met de auto en hoop op vele probleemloze kilometers! <br><br>Post edited by: Wim123, at: 2009/11/01 17:58