door Pauli » 07 nov 2009, 12:17
Gisteren olie ververst en nieuw filter geplaatst.
Ben ook de modulator tegen gekomen, ik heb nog even gecontrolleerd of de aansluiting van de leiding goed zat en dat was Oké.
Toen ik klaar was starten en wagen wegzetten maar met uitzetten bleef de wagen draaien, dus vacuum probleem!
Eerst met de vacuum-pomp de leiding gecheckt die naar de bak loopt, daar ben ik natuurlijk bezig geweest, en ja hoor vacuum lekt weg...!
Wagen weer omhoog en eerst de leiding gecontrolleerd, deze was Oké, daarna modulator getest, deze lekte...dmn!
Wat blijkt nu: de kap op deze modulator kun je draaien, bewegen, deze zit er op gedrukt en word op z'n plaats gehouden door een klemveertje, welke je van buitenaf inkan drukken om de kap er af te halen, een O-ring moet er voor zorgen dat alles luchtdicht is, en dat is dus het zwakke punt, bij het minste geringste laat deze lucht door, dus het ene moment lijkt hij dicht maar hij kan ook gaan lekken, dit kan weer varieren van kruiplekkage tot wegvallen van het vacuum.
Ik heb het geprobeerd met een andere O-ring welke dikker was maar dan krijg je de kap er niet meer op, of je kunt hem niet meer draaien, stellen onder de wagen is dan zo goed als niet meer mogelijk, ik ga kijken of ik een nieuwe O-ring kan krijgen van de zelfde maat en kijken of ik hem dan wel weer betrouwbaar lekvrij kan krijgen....anders word het toch een nieuwe modulator vrees ik.
Ik ben er inmiddels wel achter dat deze modulator bij mij alles aanstuurd wat schakelen betreft...ik heb namelijk nog een donor-auto waar ook een automaatbak onder zit en deze heeft de zelfde modulator dus deze eruit gehaald en getest, helaas vertoond deze al de zelfde kwaal, het was deze modulator die ik had geprobeerd met de dikkere O-ring en nu schakelde de wagen helemaal niet meer, pas bij hoge toeren sprong hij naar twee, deze modulator staat dus anders afgesteld...de donor-auto is een 250 benzine...daar zal het wel in zitten denk ik!
Het enige kleine verschil tussen de twee modulators is dat er bij die van de 300D een veer zit om de pen die de bak in gaat!
Ik zal vandaag foto's maken dan zal ik deze plaatsen.
Ook kwam ik nog wat anders tegen, ik had al wat gerammel en gerinkel waargenomen bij de shakel-pook tijdens hogere toeren draaien, wat bleek...bij de aansluiting van de schakelpook op de schakelstang naar de bak was de kunstofbus die hier hoort te zitten verdwenen, dan tel ik de restanten die eraan hingen maar ff niet mee, dat zat dus ook niet lekker meer!
Ik had in de donor-auto nog een goede zitten en deze dus meteen uitgewisselt...dat is dus weer opgelost.