door Jaap123 » 04 nov 2009, 18:52
Klaas,
wat voor motor heb je?
In je profiel staat 200E maar die zijn niet geleverd.
Aannemende dat het een 200 benzine is van 1982 dan heb je een M102 motor. Daarvan willen de uitlaatspruitstukken nog wel eens scheuren, maar kunnen ook de tapeinden breken. Probeer die er dan maar eens uit te krijgen. Eerst uitzoeken wat de lekkage geeft dus.
Als je spruitstuk is gescheurd dan moet je een ander spruitstuk opduikelen of je eigen spruitstuk laten lassen. Verder heb je 4 pakkingen nodig voor de cylinderkop, 1 pakking naar de voorpijp van de uitlaat, en liefst ook nieuwe moeren (voor kop en voorpijp), ringen en tapeinden.
Als je het spruitstuk wilt loshalen, dan is een brug wel zo makkelijk, omdat er een aantal moeren onder het spruitstuk zitten en je ook nog de moeren naar de voorpijp los moet halen. Loshalen schijnt ook zonder brug te kunnen, maar dan moet je wel weten wat je doet....Voor het weer vastzetten lijkt me een brug (of in ieder geval ruimte om er van onderaf bij te kunnen) een voorwaarde.
Ik heb verder geen ervaringen met het EPG systeem dus ik weet niet wat er verder los moet en of je dat systeem kunt laten vervallen.
Jaap123