MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 19:35

voldoening na vervangen van raammechaniek. Smeren?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

voldoening na vervangen van raammechaniek. Smeren?

Berichtdoor 200d 1982 » 07 nov 2009, 15:52

Beste MB vrienden,

Nog geen half jaar nadat ik de rechterraammechaniek (voor) van mijn 200D had vervangen begaf ook de linkermechaniek het. De stoute schoenen aangetrokken en een grote sloperij in de buurt gebeld Er zou een mechaniek in een W123 te zitten. Ik vond geen bruikbare tussen een aantal MB's uit de jaren 60-70-80. Sowieso weinig bruikbaars.

Gelukkig bleken er nog twee mechanieken beschikbaar in deuren in de deuren die in een loods opgeslagen lagen. Al bij al 1,5 uur bezig geweest met demontage en montage en nu heb ik weer een perfect werkende mechaniek voor €20,-

Dat geeft weer een zeer voldaan gevoel.Vraag me alleen nog af of het witte kunststof blokje in de geleider smering nodig heeft en wat het smeermiddel moet zijn. Weet iemand dat?

groet, Eric
200d 1982

Re:voldoening na vervangen van raammechaniek. Smeren?

Berichtdoor MBvO » 08 nov 2009, 00:03

Gefeliciteerd met de geslaagde (de)montage! Lijkt me niet dat dat nou al te precies komt, het hoeft geen bijzondere omstandigheden te doorstaan of zo. De deur is redelijk droog van binnen, ik zou er gewoon vaseline op smeren, olie zal niet zo lang blijven zitten denk ik, en dan moet je de deur weer openhalen als het weg is.
MBvO

Re:voldoening na vervangen van raammechaniek. Smeren?

Berichtdoor 200d 1982 » 08 nov 2009, 12:47

Dank voor de tip, heel aannemelijk zoals je het beschrijft. Ik ga een likje vaseline aanbrengen.

groet, Eric
200d 1982

Keer terug naar Techniek