[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
solex carb 4a1 : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 21:47

solex carb 4a1

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

solex carb 4a1

Berichtdoor apjk » 03 nov 2009, 21:08

Wie heeft er wel eens een solex carb uit elkaar gehad.
Mijn 250 zuipt benzine. Als ik start, dan stinkt de wagen ook naar benzine. Ook bij stationair en wegrijden.

Ik heb de carb voor me liggen op tafel en bekijk het vlotternivo.
er hangt een afsluiter aan een hefboompje aan een heel vragiel haakje.
Ik vraag me af of dit de oorzaak kan zijn. Weet iemand op welk niveau de vlotter moet afsluiten?


Ik zag ook dat de chokekleppen de grote sproeiers niet geheel afsluiten.
Staan ze open dan kan ik er door blazen en als ik de grote kleppen sluit, dan kan ik er ook nog iets door blazen.

Wie weet raad en waar kan ik onderdelen of revisiesets krijgen voor de solex carb?

gr.,
Aad
apjk
 


Re:solex carb 4a1

Berichtdoor Bob250stijn » 04 nov 2009, 22:01

Weet geen raad, maar mijn 250 zuipt ook hoor , 1 op 6,5 is heel gewoon als je daarmee zuipen bedoelt.

Groet Bob (Stijn is mijn zoontje van bijna 4)
Avatar gebruiker
Bob250stijn
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 227
Geregistreerd: 30 mei 2008, 14:53
Woonplaats: Den Haag
Roepnaam:
Type wagen: 250
Bouwjaar: 1983
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re:solex carb 4a1

Berichtdoor Desje » 07 nov 2009, 20:50

het is de membraam die versleten is en die kan je zo bij MB garage halen. kost niet eens 10tje
vervangen is ook zo gedaan. doe jhet wel voorzichtig wandt er zit een veer in.
mvg
desje
Desje
 


Re:solex carb 4a1

Berichtdoor Bob » 08 nov 2009, 13:43

Aad, in principe moet het vlotter niveau afgesteld worden op het uitstroom niveau van de hoofdsproeier opening.

De hoofdsproeier opening komt uit in de venturie buis (waardoor de lucht aangezogen wordt). Doordat de lucht hierlangs aangezogen wordt benzine meegezogen. Maw de vlotter niveau hoogte zal (via communicerende vaten)de benzine makkelijk uit de hoofdspoeier opening "mee" gezogen worden. Dit is dus het niveau waarop de vlotter zichzelf afsluit.
Is het niveau laag wordt het mengsel armer.
Het vlotter niveau is zodoende belangrijk voor de hoeveelheid benzine die je gebruikt.
Hoe je het vlotter niveau kan instellen bij jou weet ik natuurlijk niet, maar vaak doet dat men dmv de dikte van de pakking v/d vlotterkamer of het armpje te verbuigen.

Hoop dat je hier wat aan hebt ??

Bob
Avatar gebruiker
Bob
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 758
Geregistreerd: 10 nov 2007, 18:32
Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1973
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re:solex carb 4a1

Berichtdoor Bob » 08 nov 2009, 13:43

<br><br>Post edited by: Bob, at: 2009/11/09 18:40
Avatar gebruiker
Bob
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 758
Geregistreerd: 10 nov 2007, 18:32
Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1973
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re:solex carb 4a1

Berichtdoor Bob » 08 nov 2009, 13:44

<br><br>Post edited by: Bob, at: 2009/11/09 18:39
Avatar gebruiker
Bob
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 758
Geregistreerd: 10 nov 2007, 18:32
Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1973
Automaat: Ja
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 103 gasten