[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Motor valt stil tijdens het rijden... HELP : Techniek - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 00:36

Motor valt stil tijdens het rijden... HELP

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Re:Motor valt stil tijdens het rijden... HELP

Berichtdoor JantjeV8 » 05 nov 2009, 19:56

Juist,
een dieseltje heeft de accu alleen maar tijdens het starten nodig. Als hij loopt kun je hem gewoon weghalen. De accu heeft totaal niks te maken met het inhouden van het blokkie tijdens het rijden. Hoop dat je dat beseft.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Monteur Jan. » 10 nov 2009, 23:27

Dat pompje hoort niet te lekken! ( dan pompt hij niet )
Als er diesel uit kan dan kan er lucht in ( dus afslaan als gevolg )
Het zit met drie moertjes m 6 vast dus sleutel tien!
Gewoon eerst je opvoer pompje vervangen kost iets van 38 euro bij de boschdienst.
Monteur Jan.

Berichtdoor MBvO » 13 nov 2009, 16:46

Eens met JantjeV8 & Majiksimon: zoals hierboven verteld had ik hetzelfde. Een jaar geleden tank laten uitbouwen, schoonmaken, alle filters vernieuwd en een jaar later heb ik toch weer hetzelfde. De vlotter in de tank is wel schoongespoeld met diesel tot er geen troep meer uitkwam, maar ik denk dat die toch nog zwarte drab bevatte (want hij werkt niet helemaal lekker) die nu het tankfilter weer verstopt heeft, want toen ik vorige week noodgedwongen mijn tank weer bijna helemaal reed sloeg de motor onverwacht op de snelweg af... en dat is NIET leuk en WEL gevaarlijk.
Dus, je zal vast weer problemen krijgen als je een keer een bijna lege tank hebt.
MBvO

Vorige

Keer terug naar Techniek