door AdriaanVogelzang » 13 nov 2009, 00:22
Dat ga je natuurlijk zelf doen. Er zitten namelijk twee cilinders in het systeem, eentje onder de auto, dan heb je een krik nodig en de hele rimram, en eentje in de auto, achter je koppelingspedaal. De laatste gaat in de meeste gevallen het eerste kapot, en is zelfs bij tien graden vorst te vervangen op de oprit zonder krik maar met basic gereedschap als schroevendraaiers en steeksleutels. Je ligt wel in wat vreemde posities in de wagen, maar het kost je in feite geen cent meer
Ik hoor reactie 1 al van verre : “ja maar dan gaat cilinder 2 ook snel†ja dat kan, maar dat hoeft niet, zelf rijd ik alweer 3 jaren rond met 1 nieuwe en 1 oude cilinder. Onze beste man is pas werkloos zoals hij schreef en dan moet je op de kleintjes letten! Bovendien kun je weer eventjes vooruit.
Ik ga het gewoon zeggen zonder enig blad voor de mond : De meeste dealers zijn oplichters. Waarom? Ik citeer een rekening van de Audi A6, door alle computerzooi kun je niets meer zelf doen, dus je moet naar de garage die doodleuk buiten het uurloon 8 euro rekent voor het eraf en er weeraan schroeven van een wiel, 4 euro voor de auto op de brug, 4 euro voor de auto van de brug en ga zo door…
Op die manier kost het vervangen van 4 banden al een meerprijs van een gezellig dinertje voor twee in een eenvoudig restaurantje.
Als je de cilinder achter het pedaal vervangen hebt moet je pompen pompen en pompen met het pedaal totdat je de normale druk terug hebt. Even (laten) ontluchten van het complete systeem inkluis remmen naderhand kost denk ik de wereld niet als je zit zelf niet kunt.