door AdriaanVogelzang » 13 nov 2009, 01:02
Ja maar wachuseffies, als ik dit zo lees is er al een tweede klokje gemonteerd geweest die het ook niet doet… Mijn plan 1 meet of er stroom is met motor uit en met motor aan., loopt de klok ook meteen mee vanaf het moment dat je de wagen op het contact zet? Als je goed luistert hoor je hem tikken…
Mocht de klok pas beginnen met lopen op het moment dat het wat warmer wordt, dan denk ik even aan mijn pendule van ongeveer 1790 die nodig naar de klokkenmaker moet maar die het desondanks in de zomer prima doet maar onder de 15 graden dienst weigert. Probleem : slechte smering, hard geworden vet, en ga zo door en dat alles terwijl de veren strak opgewonden zijn...
De klokjes in onze bolides zijn allemaal oud en tweedehands weet je nooit wat je precies koopt. Houd er rekening mee dat deze autoos niet de bedoeling hadden zo oud te worden en laten we wel wezen… wie smeert het klokje nu jaarlijks? Welnee hij doet het toch gewoon? Tja totdat…
Meet eerst die stroom eens, vervang die zekering ook gewoon dat kost maar enkele centjes dan kan het dat niet zijn… en ga dingen uitsluiten
Ad