[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
binnenverlichting voor : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 00:54

binnenverlichting voor

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

binnenverlichting voor

Berichtdoor Langeberg » 14 nov 2009, 17:57

onze W123 250 heeft een defect aan de binnenverlichting, voor bovenin, zekering is volgens mij niet het probleem, heb deze al opgezocht en bekeken. Er hang zo'n lamp in met een paar standen en deur kontakten voorin de auto.
Onze Benz heeft als luxe ook achterin verlichting die het overgens wel doet.

Heeft iemand een idee waar ik moet zoeken om het defect te herstellen?
Grtn,Langeberg<br><br>Post edited by: Langeberg, at: 2009/11/14 16:58
Langeberg

Re:binnenverlichting voor

Berichtdoor Hans230CE » 14 nov 2009, 18:10

Ik zou zeggen, begin eens met te kijken of je massa krijgt aan je lamp als je de voordeuren opent, dan de deurcontacten eens demonteren en goed bekijken en evt een beetje schuren en eens verzuipen in de contactspray. Als ze met de voordeuren niet werken en bij de achterdeuren wel, lijkt het me een contactprobleem daar in die buurt. Zal volgens mij wel niet zo erg zijn.<br><br>Post edited by: Hans230ce, at: 2009/11/14 17:12
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Toontje » 15 nov 2009, 06:53

hoi hoi
ik neem aan dat je al heb gekeken of dat de lamp nog goed is
verder lees ik niet dat hij het helemaal niet doet of wel op de schakelaar van de lamp en niet op de deur schakelaar.
simpelste is om lamphouder eruit te nemen en kijken of je daar spanning hebt en of dat de massa stekker er wel op zit.
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Limpsalot » 15 nov 2009, 12:36

Vrijwel zeker is de "rolschakelaar" in de lampunit defect. Dit is een nogal zwakke constructie. Die kun je vervangen door een 3-standen wipschakelaar uit de elektro onderdelenhandel.
Limpsalot

Berichtdoor 1982mb300d » 27 nov 2009, 17:33

Hee Anton,
Ik had een soortgelijk probleem, maar dan deed mijn deurschakelaar aan de bestuurderszijde het niet meer.
Ik zou eerst maar eens testen of het lampje + contacten wel goed zijn.
Dan kijken of de schakelaar in de lamp wel snor is, en zo langzaam terug testen waar de eventuele fout kan zitten. Succes met de opsporing en wellicht zien we elkaar nog zondag in Eelde.
Groeten van
Wim ut Top

1982mb300d

Keer terug naar Techniek