MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 00:30

Remschijven compleet

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Remschijven compleet

Berichtdoor Jos230ce » 14 nov 2009, 00:04

Hallo mede MB-ers,

Heeft iemand ervaring met op de Marktplaats aangeboden complete remschijvensets/remblokken voor en achter.
De sets worden aangeboden in Horst en Vaals.
Of zijn de prijzen van de originele sets schrikbarend duur?

Momenteel merk ik dat na zo een 60 km autoweg, vooral bij een snelheid van 100/110 km/uur, zowel trillingen in het stuur en in de zitting waar te nemen zijn. Ook denk ik een ietwat zwaar geluid te horen.
De wielen zijn recentelijk uitgebalanceerd.

Graag een reactie en/of advies.

met een vriendelijke groet,
Jos
Jos230ce

Re:Remschijven compleet

Berichtdoor RenK » 14 nov 2009, 20:28

Hoi Jos,

Ga eens langs bij een rem en frictie handelaar in je omgeving.
Die verkopen in elkgeval betrouwbaar materiaal dat merkloos word aangeboden. Scheelt je veel geld en materiaal is goed.
Blijkthet ook niet te passen kun je altijd terug gaan, op internet is dat niet mogelijk. Schijven voor betaalde ik bij MB bijna 175 eurie,
heb ze nu alternatief en die lijken 200% op de orginele aleen hetMB logo ontbreekt, is ook een merk als Sachs dus goed. MB maakt ze ook niet zelf die besteld ze bij Sachs :-)
Met wat korting betaalde ik er €85 voor, is toch de helft.
Laatst daar ook mijn koppelingsset gekocht. €100 goedkoper dan bij MB en ook Sachs.
Op internet komt ook rommel uit verweggistan voor dus pas op met wat je koopt.

Helaas is mijn leverancier voor onbepaalde tijd gesloten ivm zware K operatie. Anders kon ik zo vragen wat het bij hem kost.

Groetend
Kees

O ja voor dat geld schroefde hij ook de oude nog los, ik kreeg de schijven niet los zo vreselijk vast ze zaten.<br><br>Post edited by: RenK, at: 2009/11/14 19:30
RenK

Berichtdoor Toyman » 14 nov 2009, 21:21

origineel bij mb 100 voor de schijven 54 voor de blokken
Toyman

Berichtdoor Sam » 15 nov 2009, 14:14

heb mijn schijven en blokken voor achter in horst gekocht van internet past en werkt perfekt
Sam

Berichtdoor Martijn_200D » 16 nov 2009, 11:23

Ik kocht mijn schijven en blokken voor de voorkant bij mobilityparts.nl in Bovenkarspel.
48 euries voor de schijven en 25 voor de blokken.
Paste perfect, snelle levering.
Martijn_200D

Keer terug naar Techniek