[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
kilometer heffing 2012 : Van alles en nog wat.... - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 18:01

kilometer heffing 2012

Dit is de plek waar over van alles en nog wat gepraat kan worden.

Re:kilometer heffing 2012

Berichtdoor W115Biker » 15 nov 2009, 00:09

Dat kan, moet je wel weer eerst even een taxipas bemachtigen, ook zoiets leuks, verzonnen door de regering.......En, om te voorkomen dat je het illegaal doet, ook nog eens inschrijven bij de KvK.......
Mensen, zullen we maar een onbewoond eiland zoeken in 'niemandsland?'

Oh, gaat zeker niet helemaal goed, had een reactie moeten zijn op
adrieaantjuhh z'n reactie van het taxibordje........Hahahahaha!<br><br>Post edited by: W115Biker, at: 2009/11/14 23:11
W115Biker

Berichtdoor Leon » 15 nov 2009, 00:32

"tijdelijke" lastenverhoging bestaat niet in Nederland... Ik hoef alleen maar de wijzen op de overdrachtsbelasting (die is al zo lang tijdelijk dat niemand dat weet) die nog steeds gehandhaafd wordt zelfs als de huizenmarkt op zijn gat ligt.

En milieu? Laat me niet lachen! Als ik naar de kosten van de kilometerprijs kijk, dan zijn LPG auto's 1 cent per kilometer duurder dan benzine auto's.. Dat zegt genoeg toch?
Leon

Berichtdoor Adrieaantjuhh » 15 nov 2009, 00:39

als het er uitijndelijk toch zou komen wat we dus niet hopen moet de consument toch meebetalen
al rijd je zelf geen meter bedrijven zullen dit toch doorberekenen aan hun klanten
Adrieaantjuhh

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 15 nov 2009, 01:33

nou ja die KVK inschrijving heb je er nog wel een keer uit is iets van 50 euro per jaar en als ondernemer weet ik dat je die weer van de belasting mag aftrekken. Taxipasje moet wel te regelen zijn hahaha

Nee laat me ff niet lachen, dat geboefte daar verdient gewoon veel te veel, na het kamerschap verhuizen ze stuk voor stuk naar te goed betaalde banen. De meesten hebben ook een aardige x keer modaal inkomen voordat ze daar komen te zitten. Laten we het 2e kamer en ministerschap eens inschalen op 20.000 euro per jaar, dan houd je denk ik de echt politiek gepassioneerden over die niet in termen als "kruiwagens" denken en kom je af van de "die paar ton minder per jaar gedurende 4 jaar maakt niet uit" mensen.

Het milieu, schei toch uit met zijn allen : windmolens overal maar hun energie kunnen we niet opslaan dus draaien er constant kolen en oliecentrales mee. Wat we teveel hebben verkopen we naar het buitenland lekker zwarte energie verkopen en zogenaamd schoon draaien op groene stroom?

Uit pure hufterigheid blijf ik zwaar vervuilende benzineslurpers rijden, mijn merc en een inmiddels overjarige Audi A6.

De politiek is toch een afspiegeling van de mening van de kiezer? De kiezer wil goedkope stroom of ie nu groen geel zwart paars of blauw is, de kiezer wil meer asfalt omdat de treinen niet op tijd kunnen rijden, de kiezer wil een leuk huis met gezellig licht en geen wachtkamer-bij-de-tandarts woonkamer door ledlampen.

Zijn we nu niet een beetje op hol geslagen? er wonen 6.9 miljard mensen op deze wereld, denken we nu werkelijk dat de 16 miljoen in ons kleine landje het verschil maken? Geld aan mensen verdienen hebben we altijd prima gedaan, letterlijk zelfs door ze te verhandelen, en koloniën te terroriseren tja dat mag niet meer, dus gaat Den Haag nu de eigen bevolking maken tot lijfeigenen?

Post edited by: adriaanvogelzang, at: 2009/11/15 00:35<br><br>Post edited by: adriaanvogelzang, at: 2009/11/15 00:41
AdriaanVogelzang

Berichtdoor Monteur Jan. » 15 nov 2009, 03:36

Ik zie dat allemaal net even wat anders.

Onze "lieve regering" grootste criminelen hebben het altijd al gewonnen van de bevolking!
En onder de noemer tijdelijke middelen die daarna nooooooiiiiit weer verdwijnen is dan een heel goede optie.
Eerst de wiebeltax dus de B.T.W in ik geloof '69 , kort hierna het welbekende kwartje wat nu onderhand al zo ongeveer 0,40 eurocent is.
En hierna nog een hele reeks van net zulke geldslurpende maatregelen...om zo onrechtmatig veel geld uit de broekzak van de brave burger te roven wel te verstaan!!

De kern zit hem in het feit dat onze regering altijd langzaam en met veel ophef ergens aan begint, dus men test de te nemen maatregel vooraf!
Eerst begin men met enkele centen als het dan stil blijft wordt dat al snel een tientalcenten omzo hierna al snel op telopen naar een hele euro@

De clou is we houden teveel onze ... ,ik zal het netjes houden , mond we geven niet voldoende tegengas.

Gewoon massaal een keer wat snelwegen dicht gooien doen ze in andere landen ook.
Monteur Jan.

Berichtdoor Vinnievw » 15 nov 2009, 05:22

Probleem zit 'm ook nog eens bij Siemens: die hebben de Randstadrail niet gekregen destijds (Bombardier wel) waardoor ze nu een ander project moeten hebben om de centjes op binnen te harken. De Nederlandse overheid zit al tijden te azen op een manier om autogebruik op een andere manier te belasten waardoor 1 en 1 eigenlijk twee is. Het probleem met de files wordt er niet mee opgelost: het wordt niet duurder voor de automobilist dus ook geen reden om minder te rijden. Bijkomende voordelen: registratie van waar de automobilist uithangt. Wettelijk niet toegestaan, maar bij opsporing wel ontzettend praktisch.
Vinnievw
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1977
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor DikkieDick » 15 nov 2009, 10:21

DikkieDick

Berichtdoor jan280CE » 15 nov 2009, 11:36

We vergeten dan voor het gemak maar even de provinciale opcenten.
Provincies zullen deze wegvallende inkomsten naar verwachting compenseren met een ingezetenenheffing voor elke inwoner boven de 18. Dan gaat iedereen dus ongeacht of hij wel of niet een auto heeft betalen. Ook de tot nu toe vrijgestelden van de provinciale opcenten zoals de W123 rijders
jan280CE

Berichtdoor Roel280€ » 15 nov 2009, 13:31

Roel280€

Berichtdoor Monteur Jan. » 15 nov 2009, 14:36

Ja onze overheid zal echt niet de wegenbelasting eraf doen om de automobilist of de burger een plezier te doen!

Dit doet de overheid echt en alléén maar als ze er zelf flink beter van kunnen worden!

Neem maar als eerste voorbeeld het woonhuis!
Toen de energie nog relatief goedkoop was.
Moesten we massaal alles isoleren ,Oké dat hebben we gedaan...resultaat gas en electra tweekeer zo duur!!

Als tweede voorbeeld onze geweldige EURO!
Het ding gekocht voor FL.2,23!
Nou issie waard ongeveer 0,90 cent in Hfl, in het dagelijks betaalverkeer!

Groet Jan.
Monteur Jan.

Berichtdoor Spooky280CE » 15 nov 2009, 14:48

Hallo Lotgenoten,

We kunnen blijven schelden, ons ergeren, witheet maken, of overkoken van woede.
Nutteloos…….. zolang we bij de eerstvolgende verkiezingen toch weer massaal op dezelfde “maffioso”/ “Gangsters” die ons vervolgens weer 4 jaar of langer kunnen terroriseren blijven stemmen.

Ik moet eerlijkheidshalve wel toegeven dat er in ons partijen stelsel inderdaad weinig keus is en ze aan het eind van de rit elkaar toch nodig hebben om een meerderheid te vormen, daardoor totaal geen diversiteit is en er van gemaakte beloftes weinig of niets terecht komt.
Het bestuur van dit land is de laatste jaren geëvolueerd tot een waar rariteitenkabinet vol oneliners zonder inhoud.

Er zijn genoeg goede voorbeelden van simpele belastingssystemen op het gebruik van bv. de auto die ook weer in een duurzaam en milieuvriendelijke infrastructuur worden geïnvesteerd.
Die goede voorbeelden leveren voor onze slimme rikken in Den Haag natuurlijk niet genoeg op om haantje de voorste te zijn met ons belastinggeld te gebruiken voor alles behalve waarvoor het bedoeld is.

Het liefst doneren ze het aan (zgn. goede doelen) in feite doelloze ontwikkelingsprojecten en andere grootschalige bodemloze putten in het buitenland met het doel daar op langere termijn ook weer een hoop aan te verdienen.

Hoorde ik niet zo lang geleden iemand iets over een V.O.C. mentaliteit roepen??
Ja……inderdaad, alles wat niet gewenst is zal ons met deze mentaliteit in toenemende mate worden opgedrongen.
De berusting onder de mensen in Nederland is ongekend en dat geeft de regering van dit land vrij spel.
Toegegeven dat we in Nederland behoorlijk vastgesnoerd zitten in een bepaald keurslijf maar zullen toch met z`n allen de hand in eigen boezem moeten steken en ons denken en vooral doen moeten veranderen om de koers naar een goed, gezond en weldenkende regering te bewerkstelligen.
Misschien een utopie maar moest het toch even van me afschrijven.

Dit nu teruglezend…….een beetje zwaar maar wel de realiteit die hopelijk niet verkeerd begrepen wordt.

Groet,
Eric.
Spooky280CE

Berichtdoor Don » 15 nov 2009, 17:24

Ach, zolang we mogen blijven k@nkeren, wonen we in een goed land!
Don

Berichtdoor Quinten » 15 nov 2009, 18:53

Quinten

Berichtdoor Monteur Jan. » 15 nov 2009, 23:36

Roel ik snap je stelling!

Maar mensen als Colijn zijn er niet meer of te weinig echt jammer!
En als ze er uiteindelijk nog wel zijn en opkomen voor het volk worden ze wel afgeschoten toch?

Ja je hebt gelijk we klagen met zijn allen en doen niks.. maar je kunt tegen deze maffieuze praktijken niks beginnen als eenling.
Dus de "heren" zullen ook deze slag wel weer zonder stoot of slag opvoorhand weten te winnen!
Vandaar ook mijn opmerking men test vooraf!
Het zijn "wijze" mannen die een ieder weten te manipuleren!!

De berusting onder de mensen in Nederland is ongekend en dat geeft de regering van dit land vrij spel.
Toegegeven dat we in Nederland behoorlijk vastgesnoerd zitten in een bepaald keurslijf maar zullen toch met z`n allen de hand in eigen boezem moeten steken en ons denken en vooral doen moeten veranderen om de koers naar een goed, gezond en weldenkende regering te bewerkstelligen!

Dit laatste is de welgemeende mening ( boodschap ) van forumlid Eric

Groet Jan.

Post edited by: Monteur Jan., at: 2009/11/15 22:41

Post edited by: Monteur Jan., at: 2009/11/15 22:45<br><br>Post edited by: Monteur Jan., at: 2009/11/15 22:47
Monteur Jan.

Berichtdoor Markparket » 16 nov 2009, 05:03

Het was idd Colijn;-)

En gezien de forum regels, zoals elkaar of anderen niet belachelijk maken etc...

Gezien het feit dat de W123 buiten schot blijft...

En het hier louter en alleen over de W123 gaat,

Verzoek ik de moderatoren dit topic te sluiten;-)
Markparket

Berichtdoor Monteur Jan. » 16 nov 2009, 11:21

Ik verzoek de moderatoren dit "het" topic open te laten.
Mensen willen toch hun zegje doen, nou wat mij betrefd kan en mag dit dus waarom niet in een apart hoekje op W123 ?

Het geeft rust en men is de nodige frustratie kwijt om zo weer met frisse moed te kunnen werken aan het in stand houden van onze W123.

groet Jan
Monteur Jan.

Berichtdoor Semrick » 16 nov 2009, 11:31

Ik doe wel een stukje zilverpapier om die GPS-zender ;-)
Of zou dat niet mogen?
Ik moet trouwens eerst nog zien dat dit er allemaal door gaat komen. Ik denk namelijk dat er veel te veel haken en ogen aan zitten om alles doorgevoerd te krijgen.
Volgens mij is het weer een hoop geschreeuw en weinig wol van de regering.

(topic trouwens open gelaten omdat er op de Parkeerplaats overal gesproken kan worden. En echte beledigingen kon ik ook nog niet vinden ;-)
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Monteur Jan. » 16 nov 2009, 11:49

Oké Eric,

Thanks.

Ja ik heb zoiets van men mag zijn of haar mening gewoon geven toch?

Maar als er beledigingen worden geuit over en weer!

Ja dan gaat het fout.

Maar heb ontopic "dit topic zoals je al meld dit niet gezien".

Als het wel voor zou komen dan moet het topic opslot.
Monteur Jan.

Berichtdoor Roger » 16 nov 2009, 12:06

Roger

Berichtdoor Trouwkoets » 16 nov 2009, 12:22

Hoi. Het principe dat de vervuiler/gebruiker betaald kan ik wel steunen. Maar ik heb mijn twijfel bij de technische realisatie, het feit dat er bepaalde partijen heul veul geld gaan verdienen (kastjes inbouwers, mobile nentwerk providers). En ik maak mij grote zorgen over het beschermen van de privacy, want met dit systeem kan je werkelijk alles volgen. En er zijn zeker gegronde redenen om dit systeem ook te gaan inzetten voor andere doelen dan het heffen van kilometercenten, zoals bijv. het natrekken van mogelijke daders bij een geval van doorrijden na een aanrijding, of het terugvinden van gestolen auto's.

Caspar
Trouwkoets

VorigeVolgende

Keer terug naar Van alles en nog wat....