[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
raar geluid tijdens het rijden : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 00:22

raar geluid tijdens het rijden

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

raar geluid tijdens het rijden

Berichtdoor jameer » 15 nov 2009, 18:37

Gisteren bij het naar huis rijden meende ik een nieuw geluid te horen wat van onder de auto vandaan komt.
Ik hoefde maar een klein stukje en dacht aan de uitlaat.
Nu wilde ik er net mee wegrijden en nu klonk er weer een geluid van metaal op metaal. Nu dus wel even onder de auto gekeken en wat blijkt nu , de airco hangt er los onder en schommelt tijdens het rijden overal tegen aan. Compleet afgebroken bij de bevestiging en hangt alleen nog vast aan twee slangen.

Nu was de pomp al stuk en vond ik dat ook niet erg , maar nu moet hij er onder weg.

Nu is mijn vraag of ik de slangen gewoon van de pomp kan losschroeven en ergens aan vast kan zetten of zo iets. IK weet namelijk zo even snel niet waar die slangen heen lopen.
Is er iemand die hier iets van af weet??

groet jasper.
jameer

Re:raar geluid tijdens het rijden

Berichtdoor Wiebren240D » 16 nov 2009, 00:26

Hallo Jasper

ik lees een 200 benzine/LPG.
maar wat voor moter is dat zal denk ik wel een M102 moter zijn maar kan ook een 115 moter zijn.
bij een M102 moter daar zit de airco compressor onder aan de moter en als ie nu los hangt dan zit er een bout tussen de de 2 slangen die naar boven gaan die ene bout draai je los dan valt de airco compressor wel op straat dan de slangen ergens vast zetten en gewoon door rijden.

bij een 115 moter zit de airco pomp boven tegen de moter vast en daar zitten de slangen er met moeren op de pomp zelf vast.
als het zo een moter is dan die 2 dikke moeren los draaien en het probleem is op gelost.

met de groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Monteur Jan. » 16 nov 2009, 01:26

Nou met alle respekt wiebren jij maakt er wel echt een heel mooi avontuur van!

maar wat voor moter is dat zal denk ik wel een M102 moter zijn maar kan ook een 115 moter zijn.
bij een M102 moter daar zit de airco compressor onder aan de moter en als ie nu los hangt dan zit er een bout tussen de de 2 slangen die naar boven gaan die ene bout draai je los dan valt de airco compressor wel op straat dan de slangen ergens vast zetten en gewoon door rijden.

Vergeet niet jij en ik zijn monteur of aanverwant...maar die mensen zijn leek!!

Ja en als leek met een over de gond slepende airco is geen optie lijkt mij.

Ik val je niet aan hoor maar tis me nog alwat als je als leek zijnde zo een antwoord krijgt. hahaha wiebren toch.
Monteur Jan.

Berichtdoor Henk1959 » 16 nov 2009, 01:51

Vergeet niet jij en ik zijn monteur of aanverwant...maar die mensen zijn leek!!

Ik val je niet aan hoor maar tis me nog alwat als je als leek zijnde zo een antwoord krijgt. hahaha wiebren toch.

--------------------------------------------------------------

Wiebren heeft hier al talloze keren zeer goede tips aan leken gegeven,
ook ik maak graag gebruik van zijn kennis hier op het forum,
soms moet je zijn verhaal 2x lezen om het te begrijpen, maar om hem hier onderuit te halen vind ik niet gepast en zeker niet door een newbie
Henk1959

Berichtdoor Martijn_200D » 16 nov 2009, 11:42

Ik sluit me helemaal bij Henk aan !

Ik ben ook een leek wat airco betreft, maar ik heb wel exact begrepen wat Wiebren bedoelde.
Martijn_200D

Berichtdoor Wiebren240D » 16 nov 2009, 13:51

Hallo Monteur Jan.

ik denk dat Jasper het wel snapt.

en daar gaat het om.

Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor jameer » 16 nov 2009, 13:55

Hoi Wiebren,
Ik heb inderdaad een m102 motor en de airco compressor hangt onder de motor.
De bestiging is afgebroken en nu bungelt hij echt onder de motor. Volgens mij houden de twee slangen hem nog vast. Dit lijkt ook niet te repareren dus ik ga zo proberen om de boel er onder weg te halen want morgen heb ik de auto weer nodig. IK hoop op wat droog weer anders zal ik de garage eerst op moeten ruimen. HMM.
Wiebren bedankt voor je reactie !
groet Jasper
jameer

Berichtdoor Wiebren240D » 16 nov 2009, 14:07

Hallo Jasper

is niet zo moeilijk hoor.
als de airco compressoer hellemaal los hangt dan hoef je maar 1 M8 boutje los te draaien die zit tussen de 2 leidingen die aan de airco compressor vast zit is met een sleutel 13 mm zo los te maaken.

ja dat weer is wat hier in Sneek regent het ook niet zuinig.
maar suc6 met het herstel

Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor DouweJann » 16 nov 2009, 14:07

Leuk misverstand, ha-ha ! Niet zomaar alles op straat gooien, hoor !
DouweJann

Berichtdoor jameer » 16 nov 2009, 18:31

Hoi,

Nou de compressor is verwijderd. Uiteindelijk de slangen maar doorgesneden want ik kreeg de moeren op de slang niet los omdat de compressor niet meer vast zit ,kon geen kracht zetten dus. Wel vreemd dat dat ding afgebroken is, kan me namelijk niet herinneren iets geraakt te hebben. Materiaalmoeheid?? Was eerst even bang dat er iets met de aandrijving was vanwege het kabaal, dan toch liever de airco pomp. Heb nog nooit airco gehad en mis het dus ook niet.

bedankt voor de reacties
groet Jasper.
jameer

Berichtdoor MBvO » 16 nov 2009, 18:55

Radicaal, maar wat je zelf al zegt: wat je niet hebt mis je ook niet.
Bewaar hem maar ergens, want ondanks dat je zo'n gaar aircosysteem niet weer 1-2-3 aan de praat krijgt (ook niet bij de W1-2-3 ;-) ), kan je zo'n steuntje wel weer laten maken/lassen/vervangen als je toch eens besluit de airco te gaan reviseren.
MBvO

Berichtdoor Wiebren240D » 16 nov 2009, 19:43

Hallo Jasper

dan ben ik wel benieuwt wat voor comprossor jij uit je auto hebt gehaald.
ik ben laatst met zo een compressor bezig geweest en dat was 1 M8 bout los en de slangen lagen los.
zal denk ik wel net weer een overgangs type zijn geweest daar zat de Mercedes W123 in die tijd ook al vol mee.

maar net wat je zegt ik had het niet en nu mis ik het niet.

Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Keer terug naar Techniek